Namnbehörighets anmälan på facebook.

Permalänk

Namnbehörighets anmälan på facebook.

Hej.

Till att börja med, vet inte om jag lägger detta på rätt tråd. Men om det är fel är det bara för admin att flytta till mer lämpad plats.

Så med det till sak.
Igår fick jag ett meddelande från facebook där det sägs att någon har gjort en anmälan mot mig med misstro om att mitt namn skulle vara inkorrekt.

För att bekräfta mitt namn kräver nu facebook någon form av ID handling från mig där mitt namn skal bekräftas, och utan detta kommer jag inte åt mitt konto.

Tycker hela grejen där är skum. Man ska la inte behöva visa id handlingar förfacebook?
Är det möjligt att någon på något sätt försöker kapa min identitet?

Tacksam för svar innan jag går vidare.

Mvh!

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

!! låter mer som att det inte är facebook som kontaktar dig, utan någon som utför sig för att vara facebook för att få tag i dina personuppgifter !!

Kan du logga in på facebook?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk

Mjo, problemet är att medellandet uppkommer inne på facebooks app/ hemsida när jag loggar in. Så igentligen borde det ju vara någon admin på facebook som gör begäran, men jag ser ingen som helst anledning till att kag skulle behöva bekräfta mig med id handlingar, är osäker på att dom ens kan kräva detta?

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk

Problemet verkar löst.

Valde att ta bort mitt mellanamn och krav av idhandlingar försvann å jag kom in. Hmm????? Undra om man kan få reda på vad det är för en tomte som håller åå att trolla såhär med en. -.-

Anyway, tack för ditt svar!

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

Det är troligtvis legit. Går du in på fb hjälpcenter så kan du hitta all information där. Går att läsa följande:

"Vi inaktiverar Facebook-konton som bryter mot våra villkor. Exempel på överträdelser:

-Fortsatt otillåtet beteende efter att man fått en eller flera varningar från Facebook
-Oönskad kontakt med främmande personer i följande syften: trakasseri, annonsering, marknadsföring, dejting eller annat olämpligt beteende
-Använda falskt namn
-Utge sig för att vara någon person eller enhet eller annat identitetsmissbruk
-Publicering av innehåll som strider mot våra villkor"

Så de vill troligtvis försäkra sig om att det inte är falskt namn/identitetsstöld. Finns även ett helt avsnitt om att låsa upp sitt konto genom id-handling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Är inte pass halvt offentliga ändå? Är ju ofta så tidningar får porträttbilder på diverse folk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3