Permalänk
Medlem

Bredbandsleverantör

Howdy folks,
Jag skall få min fiber inkopplad nästa vecka och måste välja leverantör samt produkt.

Jag strösurfar, streamar mycket youtube till min padda. Tankar sällan stora filer och då oftast utan krav på nedladdningstider.
TV har jag via sattelit och skall fortsätta med det trots fiber.

Vad jag tycker mycket illa om är 'lag' och sega responstider men jag antar att det inte är skillnad på svarstider mellan ett 10 eller 100 abonnemang, eller kan ett 10 kännas segt på typ aftonbladet?

Klarar jag mig med ett 10/10 eller är det snålt och påverkar surfupplevelsen i strösurf på media/fb/annat oviktigt skräp?

Jag har kikat på bredband2's produkter, är dom stabila?

Permalänk
Medlem

100/10 ska jag köra framöver, 10mbit ner kommer ofta vara för lite om du streamar i lite högre kvalitet, speciellt om du vill undvika diverse väntan skulle jag säga. 10/10 kommer att fungera rent praktiskt men kommer vid vissa tillfällen kännas segt skulle jag tro även vid paddaanvändning.

Ska köra på Telia då de hade bäst erbjudande för stunden i 3 månader, blir nog Bahnhof efter så man slipper trackas alltför lätt.

Permalänk
Medlem

Skiljer de inte många kronor kan du lika gärna ta 100/10 om möjligt, låter som det är ett bra val enligt vad du beskriver dina användningsområden.

Permalänk
Medlem

Precis som bärplockaren säger så slår även jag ett slag för 100 Mbit om du kan komma undan relativt billigt. Det är helt enkelt värt det, speciellt om du använder streamingtjänster så som YouTube och Netflix flitigt!