Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

@SwedishBass: Ja, jag tycker att det räckt med att göra vissa av de alldagliga sakerna till en cutscene någon gång för att visa "hur det var på den tiden vi som har lagt ner så mycket research" och så hade det varit bra med det. Fint och vackert, men inte särskilt roligt att spela i mitt tycke. Nåja, får väl se om det dyker upp mods senare - men skulle inte tro att man har mycket att vänta sig där tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av SwedishBass:

Du är inte ensam. Jag känner i princip likadant. Allting är lite för omständligt. De borde ha förenklat en del i spelglädjens namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller nog inte riktigt med, tycker att själva uppdragen, storyn och gameplayet faktiskt är lite för svagt. Liksom att rida är inte lika kul som att köra bil (något som lyfter t ex a till b i GTA), och det finns även inte specielt mycket djup eller variation i combaten, Det blir lite skyrim effekten (dock är kvaliten här långt över skyrim). Där det som bär spelet är faktiskt själva världen och "simulator"-biten. Strömlinjeformar man spelet så är det ju bara rid dit, skjut folk på repeat kvar. För mig är inlevelsen det som gör att jag spelar det iaf, hade det inte varit för det hade jag nog lagt ner efter 10h eller så.

Mitt största problem är nog när de nu har byggt spelet mer som en simulator, varför gick dom inte hela vägen med mer RPG-element, eller åtminstone mer frihet över narrativet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2016

Grrrr. Jag har absolut inget emot lite pvp action och random shootouts i RDR2(Jag kan själv vara en bov i dramat på detta och skjuta random spelare) men dessa spelare som väntar på att man rider förbi och skjuter en i ryggen och när man har respawnat så har spelaren hoppat ur servern gör mig vansinnig! Stå för dina handlingar FFS hahaha, vet inte varför jag skrev det här men behövde lätta på trycket

Corsair Crystal 570X - MSI Z97S SLI KRAIT EDITION - ZOTAC 2070 super AMP - i7 4790K @4.6Ghz - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Dominator Platinum 32gb RAM 1600mhz - Corsair RM1000i -ROG SWIFT PG348Q - Corsair Strafe - Corsair Gaming M65 Pro RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Nov 2016

Köpte spelet på release via Rockstars Launcher, fick random disconnects i multiplayer var 5 minut, provade allt och efter en månad frågade jag efter pengarna tillbaka vilket jag fick inom 10 minuter med livechat.

1080Ti | 5960X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2016

@Hestkulan:
Jaha, fast nu funkar det i kubik mycket bättre än när det släpptes. Ja det funkar helt enkelt

Corsair Crystal 570X - MSI Z97S SLI KRAIT EDITION - ZOTAC 2070 super AMP - i7 4790K @4.6Ghz - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Dominator Platinum 32gb RAM 1600mhz - Corsair RM1000i -ROG SWIFT PG348Q - Corsair Strafe - Corsair Gaming M65 Pro RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Don_Tool:

Grrrr. Jag har absolut inget emot lite pvp action och random shootouts i RDR2(Jag kan själv vara en bov i dramat på detta och skjuta random spelare) men dessa spelare som väntar på att man rider förbi och skjuter en i ryggen och när man har respawnat så har spelaren hoppat ur servern gör mig vansinnig! Stå för dina handlingar FFS hahaha, vet inte varför jag skrev det här men behövde lätta på trycket

Har spelat ett par timmar online nu men har inte blivit dödad av någon på måfå på det sättet. Det var någon som verkar hittat något hack och satte fyr på hästen och mig om och om igen. Sen blev jag kastad från ena sidan av kartan till andra så det var väldigt skumt. Annars känns de som folk är upptagna med sitt eget, men det kanske är för att jag är bara är lvl 10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

Någon som spelar Online härinne som vill joina upp för olika saker? Vi är några som spelar ihop redan, men brukar sitta rätt mycket solo. 30+ alla, så helst någon runt samma ålder då jag inte orkar styra ut dagens ungdomar.

Dra ett meddelande så skickar jag mer info 😁

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Borde man slå till på RDR2 nu när det är rea?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Nordiskavarg:

Borde man slå till på RDR2 nu när det är rea?

Jag älskar spelet, SP är fantastisk, har dock tagit en paus från SP (63% klar) för börjat köra Online istället, men SP ska göras klart någon dag.

Online har lite problem med buggar och annat, som de förhoppningsvis fixar någon dag, men bara för SP är spelet värt det.

Men 268 timmar spelat änsålänge, så för mig så har det varit värt varenda krona.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

hur är spelet numera? fortfarande kraschar och low fps?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av relevantia:

hur är spelet numera? fortfarande kraschar och low fps?

Började spela ca 1 månad efter release och blev precis "klar" efter 70h spelande (100% story, 85% overall). Fastna i en vägg under första uppdraget, sen kanske jag har haft 3 crasher sammanlagt.

Inga problem med prestanda, men kräver nog fortfarande att man ställer inställningarna själv och inte använder sig av preset. Jag kör inställningar som motsvarar ungefär det Xbox one x kör, sen render scale på 50% i 2160p. Med det dippade jag i princip aldrig under 50fps med ett 1070.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007

Skaffade detta idag. Sett till temperatur så verkar ju BF5 vara mer krävande. Vattentemperaturen steg snabbare och var högre. Kör allt på max i båda spelen. DX12 på BF5 och Vulcan på RDR2. Dock säger den att jag ska ha Nvidia driver 422.25 men den senaste är ju 422.19. CPU temp gick bara till 66 grader, BF5 75c.

Intel Core i9-9900K @5ghz + Custom loop
Asus ROG Strix RTX2080 8GB 1870/15190
Asus ROG Maximus XI Hero (WI-FI)
Corsair Vengeance RGB Pro 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS