Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006

Finns det folk som spelar RDR Online fortfarande? Jag spelar mest själv men vore roligt om det finns andra SweCsers att lira med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av anemic:

Finns det folk som spelar RDR Online fortfarande? Jag spelar mest själv men vore roligt om det finns andra SweCsers att lira med.

Jag tycker tyvärr onlineläget sög då det verkligen kräver att du är en grupp för att ens ha en chans att hinna med allt. Då jag spelar så sällan så känns jag inte som den perfekta medlemmen i en sån grupp.
Jag är mer en singelplayerkille och hade gärna sett en fortsättning på storyläget där man byggt upp sin egen verksamhet mer med möjlighet att bygga fler hus och liknande bredvid sin gård.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Stefflo:

Jag tycker tyvärr onlineläget sög då det verkligen kräver att du är en grupp för att ens ha en chans att hinna med allt. Då jag spelar så sällan så känns jag inte som den perfekta medlemmen i en sån grupp.
Jag är mer en singelplayerkille och hade gärna sett en fortsättning på storyläget där man byggt upp sin egen verksamhet mer med möjlighet att bygga fler hus och liknande bredvid sin gård.

För mig har det gått bra att spela singel. Lvl 30 med alla rollerna upplåsta, men hade varit mycket roligare om det är fler att lira med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av anemic:

För mig har det gått bra att spela singel. Lvl 30 med alla rollerna upplåsta, men hade varit mycket roligare om det är fler att lira med.

Är imponerad, höll på få spunk av allt ridande och då har jag bara hembränningen och skinnberedningen öppen.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Stefflo:

Är imponerad, höll på få spunk av allt ridande och då har jag bara hembränningen och skinnberedningen öppen.

Ja, det är lite drygt innan en får en bra häst som kan spurta länge men en kan ju sitta o njuta av spelet eller surfa lite under tiden spelet rider själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av anemic:

Ja, det är lite drygt innan en får en bra häst som kan spurta länge men en kan ju sitta o njuta av spelet eller surfa lite under tiden spelet rider själv.

Har svårt att surfa samtidigt som jag spelar då jag endast har en skärm och när man dessutom kör multiplayer så kommer alltid någon idiot och ska skjuta på en.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av anemic:

Jag lirar lite då och då. Tror jag är level 110 eller något sådant. Alla roller level 20 (förutom Bounty hunter där jag bara gjort någon enstaka bounty). I stort sett alltid spelat själv jag också.

CPU: Ryzen 5 2600 @3.9Ghz.
GPU: RTX 2060 6GB DUAL OC.
Moderkort: MSI B450 Gaming Plus.
Minne: 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15
SSD: Kingston A400 960GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Nordinho:

Jag lirar lite då och då. Tror jag är level 110 eller något sådant. Alla roller level 20 (förutom Bounty hunter där jag bara gjort någon enstaka bounty). I stort sett alltid spelat själv jag också.

Kanske trist för dig att spela med någon som är på lvl 35?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Nordinho:

Jag brukar spela lite, lvl 160 nånting. Skicka ditt ingame nick så kan vi lira lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Ni som lirar på PC - hur fungerar förstapersons-läget?

Jag köpte ett PS4 enkom för att lira RDR2 på releasedagen. Brände väl igenom hela äventyret på 25-30 timmar någonstans kanske. La ifrån mig kontrollen och konstaterade att det var ett trevligt äventyr, men att min immersion går åt helvete när allt ska gå i 30 fps och jag är låst till en handkontroll.

Funderar på att köpa det till PC så här i karantänstider. Då kanske främst för att uppleva hela kalaset i förstaperson-läge - om det är något att ha. Är det massa styggelser som mouse smoothing eller acceleration som inte går att stänga av?

Gainward RTX 2060 Super Phantom GS | Ryzen 3600X | Gigabyte X570 UD | Corsair Vengence LPX 16GB 3600 MHz | Kingston A2000 250GB NVMe M.2 | 700W Core Kolink | MSI Optix MAG271CQR | W.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av anemic:

Kanske trist för dig att spela med någon som är på lvl 35?

Skrivet av LemurenSwe:

Jag brukar spela lite, lvl 160 nånting. Skicka ditt ingame nick så kan vi lira lite.

Spelar inte så mycket längre, går mest in och gör några dailys för att hålla igång min streak, men jag nickar Nordinho89 hos Rockstar. Så lägg till så kan vi säkert lira någon dag!

CPU: Ryzen 5 2600 @3.9Ghz.
GPU: RTX 2060 6GB DUAL OC.
Moderkort: MSI B450 Gaming Plus.
Minne: 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15
SSD: Kingston A400 960GB