Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

App eller fil för att avläsa när man har knappat in fel lösenord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
östersund
Registrerad
Okt 2009

App eller fil för att avläsa när man har knappat in fel lösenord.

Hejsan!

Äger en Iphone 6s med Ios10 installerat.

Jag stötte på en underlighet med min telefon imorse och misstänker att någon var på den för att försöka komma åt mitt innehåll

Det stog att Iphone är avaktiverad och man kunde försöka igen om en minut. Min gissning är att jag vaknade och kontrollerade telefonen strax efter intrångsförsöket gjordes.

Jag letar rätt och slätt efter ett sätt att undersöka när dom här felaktiga lösenorden skrevs in och kanske tillochmed hur många gånger man skrev fel.

Finns det någon lösning för att göra det här, alltså utläsa en händelse i telefonens system. genom att öppna en specifik fil eller använda en app?

Annars letar jag applösningar liknande som finns för android, som tar en selife när fel lösenord knappas in, finns det någon som kan tipsa där?
a

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Oklart med när dom skrevs in med antalet är 6. Efter 6 felaktiga låser sig telefonen 1 minut och sedan om du skriver in en gång till fel så måste du koppla telefonen till itunes dessutom.

Appen "Big Brother Camera Security" gör det du vill.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T