Permalänk
Medlem

Problem med 100/100

Hej!

Vi fick för drygt en vecka sedan fiber till vårt hus. Vi fick till en början 100/10 för att företaget som satt in fiberboxen glömt trycka in 100 upp eller liknande, men det löste sig för några dagar sedan. Problemet jag har är att jag får inte ut 100/100 på min dator, men den andra stationära datorn vi har i hemmet får det. Har provat att byta uttag, sätta internetkabeln i router/direkt in i fiberbox och även flertalet sladdar så det verkar inte vara fel på hårdvaran. På wi-fi får jag även ut ca. 60/30.

Abonnemanget vi har är Sappa 100/100 med tv.

Nätverkskort: Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)
Router: ASUS RT-N56U

Kan inte förstå mig på problemet och hjälp vore väldigt uppskattat!

Mvh

Permalänk
Medlem

Avinstallera killerprogramvaran så du bara har drivers (om det är ett sånt närverkskort . För mig det var killernic som hade mjukvara till som sög och hade minnesläckage. Med wifi får du räkna med ungefär de siffrorna. Speciellt om du bara har routern som isp skickade med.
Hur mycket får du ut då?

Permalänk
Hedersmedlem

Killer har en inställnings-applikation som följer med drivrutinen, där man kan ställa in egen QoS baserad på sin anslutning. Har du ställt in att du har 100 Mbit där? Eller också tar du helt enkelt bort det programmet och kör bara med drivrutinen.

Permalänk
Medlem

#1 #2 Tack som fan! Hittade inställningarna där man ändrade upp och ner, det satt på 100/10 så nu är det löst

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*