Aurelia - E-mailformulär och andra funderingar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Aurelia - E-mailformulär och andra funderingar

Halloj,

Blev ombedd att skapa ett responsivt formulär som skickar e-post med hjälp utav Aurelia, men jag har svårt att förstå syftet.

För det första har jag aldrig arbetat med liknande ramverk och Aurelia är så pass nytt att det är rätt snålt med information på nätet (i alla fall när det kommer till att få svar på mina frågor).

Det jag funderar över är:

- Vad är Aurelias syfte i detta formulär? Jag får ihop det med css och php (som jag för övrigt inte har någon kunskap om sedan tidigare), mer specifikt PHPMailer.

- När och till vad är Aurelia egentligen användbart? Känns lite overkill för en enda sida med ett formulär på.

- Då jag hade viss kunskap inom JavaScript så skulle Aurelia tydligen inte vara så svårt att förstå, men det är ju baserat på TypeScript / ES6 (aldrig hört talas om förut) vilket verkar vara lite som Sass/LESS är för CSS. Helt annorlunda för mig. På vilket sätt skulle jag kunna förstå Aurelia med JS-kunskaper?

Sitter och harvar med Aurelias tutorials och söker info på stackoverflow, samt generellt på nätet, men får verkligen inte in det i skallen (hur det fungerar, varför projektens struktur är som den är, vad som behövs / inte behövs, om man skall köra på ES6 eller TypeScript, osv).

Känns som om att det är väldigt mycket nytt att ta in med absolut 0 erfarenhet sedan tidigare.

Tacksam om någon lyckas svara på mina frågor och eventuellt förklarar lite mer om ramverket.

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!
JULMUSIK ÅT ALLA
Lyssna på den bästa julmusik-spellistan på Spotify