Permalänk
Medlem

Problem med musen

Hej!

För ca 2 veckor sedan så började min trådlösa mus att lagga. kan inte klicka eller någonting och rör jag musen så hoppar den omkring. Detta händer i vad som helst. Kan sitta och surfa, spela m.m. Trodde musen började bli sliten så jag köpte en ny mus Corsair Scimitar RGB. Men även den laggar omkring. Ingenting annat laggar utan endast musen. Enda sättet att fixa det är att dra ur mus-sladden och sen sätta tillbaka den då funkar det igen som det ska. Har även testat olika usb portar utan framgång och alla drivrutiner m.m är uppdaterade.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Soddan89:

Hej!

För ca 2 veckor sedan så började min trådlösa mus att lagga. kan inte klicka eller någonting och rör jag musen så hoppar den omkring. Detta händer i vad som helst. Kan sitta och surfa, spela m.m. Trodde musen började bli sliten så jag köpte en ny mus Corsair Scimitar RGB. Men även den laggar omkring. Ingenting annat laggar utan endast musen. Enda sättet att fixa det är att dra ur mus-sladden och sen sätta tillbaka den då funkar det igen som det ska. Har även testat olika usb portar utan framgång och alla drivrutiner m.m är uppdaterade.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Kan du dra dig till minnes om du installerade något program, drivrutin eller uppdatering i samband med att problemen började? Du kan kolla uppdateringshistoriken och installerade program för att få svar på detta.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Kan du dra dig till minnes om du installerade något program, drivrutin eller uppdatering i samband med att problemen började? Du kan kolla uppdateringshistoriken och installerade program för att få svar på detta.

Hej!

Nej det har jag inte gjort. Enda var då jag koppla in den nya musen.

Permalänk

Hej

Om det inte är trasiga usb portar eller annan hårdvara

Så hade jag nog rekommenderat en ominstallation av din dator , jag vet det låter som ett standard svar för fix av allt , men dit fel låter som ett mjukvarufel och en ominstallation av windows eller det operativ system du kör kan helt klart hjälpa , om det är en möjlighet för dig allså.

Hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem

@Zeruel_2nd:

Hej tack för svaret.

Var ett tag sedan då jag varit upptagen.
;en som du skrev så gjorde en ominstallation susen

Tack för hjälpen!