Konferenscenter - Visa lokaler

Permalänk
Medlem

Konferenscenter - Visa lokaler

Hej

Jag jobbar på ett konferenscenter där vi har 3 stycken skärmar som just nu visar en loop av en powerpoint, men jag skulle nu vilja visa vad som är bokat i dem olika lokalerna vi har då vi har börjat få förfrågningar om detta, och för att hålla kostnader ner och hela det köret så var jag inne på om datorn då hostar sin egen hemsida så hade det ju varit gratis eftersom allt annat finns, men jag har ju noll koll på hur man gör hemsidor så det blir att lära sig lite men inte lönt att lära sig om det inte ens är möjligt att göra det jag har tänkt mig, jag är heller inte den bästa på att förklara så vänligen ha lite tålamod

Så jag hade då tänkt mig att man antingen loggar in på hemsidan eller att hemsidan läser av en/två text filer som ser ut som något jag gjort nedan

text fil 1 t.ex

Rum 1
( Bokad av ) ( Ämne )
Rum 2
( Bokad av ) ( Ämne )

----------------------------------------

text fil 2 t.ex, ( Rum 1 ) hämtar då informationen från text fil 1

Vecka 1
Måndag
( Rum 1 )
( Rum 2 )
Tisdag
( Rum 1 )
( Rum 2 )
Onsdag
( Rum 1 )
( Rum 2 )

När denna vecka är över så skulle jag vilja att den läser från vecka 2, och när sen vecka 2 är över så läser den från Vecka 1, så att jag kan sitta och ändra en hel vecka utan att det påverkar vad som visas på skärmen och man kan sitta i lugn och ro skriva in vad som händer

Vecka 2
Måndag
( Rum 1 )
( Rum 2 )
Tisdag
( Rum 1 )
( Rum 2 )
Onsdag
( Rum 1 )
( Rum 2 )

Då är min fråga till er som är kunniga på detta går detta ens att skapa, finns det ett lättare sätt att skapa detta på