Acer Chrome Nätverks Problem (Trådlöst)

Permalänk

Acer Chrome Nätverks Problem (Trådlöst)

Hej!

Kan börja med att säga att jag inte kan någonting gällande datorer, proxy, dns, och så vidare.

Under morgonen idag så försvann internet från vårt hus.
Två kör på stationära datorer samt de andra två på bärbara (trådlöst wifi)

Vi prövade att starta om routern för att se om internet kanske kommer tillbaka och vips så fungerade det igen.

Dock så förekom det ett nytt problem på ett utav de bärbara datorerna.
Själva datorn är en Acer Chrome (kollar på märkena på själva datorn)

Det står att datorn är ansluten till nätverket, men kommer inte in på internet, så efter ett antal timmars funderingar
bestämde vi oss för att se om det skulle fungera att återställa datorn helt och hållet (tror det hette powerwash, dvs radera allt och datorn blir som ny igen)

Problemet kvarstår fortfarande, dock är det ett fönster uppe nu där det står följande:

"Nätverket är inte tillgängligt" - Din Chromebook kan inte ansluta till internet med Pellevans. Välj ett annat nätverk.

De andra personerna här i huset envisas om att datorn är trasig och pratar om att köpa en helt ny istället, jag vill dock försöka klura ut vad problemet är, och därför postar jag nu i detta forum i hopp om att någon kanske vet vad jag skall göra.

Tack på förhand

Permalänk

Kan tillägga att jag prövade logga in som gäst, öppnade något som heter anslutningsdiagnostik, och där finns det följande tester:

Captive-portal - Avbröts
DNS - Ej godkända
Brandvägg - Avbröts
Googles tjänster - Avbröts
Lokalt nätverk - Avbröts