Kan man använda ESD-armband flera gånger?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Kan man använda ESD-armband flera gånger?

Har köpt ett ESD ARMBAND att använda när jag ska skaffa ett nytt grafikkort och montera till min dator. Frågan är kan man använda ESD ARMBANDET flera gånger eller skyddar det bara mot ESD Skador en gång?

§3.1/tagit bort "SKRIK" (caps lock) i rubriken /screamin-daemon, moderator
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tivedsskogen
Registrerad
Nov 2006

Hålls det rent och helt skall det fungera länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Det är ingen förbrukningsvara, det räcker så länge du håller bandet i fint skick.

In Win D-frame mini | 4690K | GTX 980 Strix | Asus Z97i-Plus | 2x8GB Corsair Dominator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Du kan använda det hur länge du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Du använder det för att potentialutjämna dig mot det du jobbar med.

Det är en elektrisk förbindelse med högt motstånd så elektriska laddningar jämnas ut kontrollerat.

Om du kopplar in det som man skall är det brukbart massa gånger.

Om du inte kopplar in det så är det meningslöst.

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är som vilket annat verktyg som helst, rätt använt håller det länge men det uppstår oftast lite slitage så livslängden är inte oändlig men om du inte skadar det så lär det hålla länge, om det är gummiband i det för att hålla det på plats runt handleden så är det nog de som åldras och om 20 år kan de kanske ha torkat ut.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.