Distribuera Visual Studio 2015 pro (c++) ??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Dec 2015

Distribuera Visual Studio 2015 pro (c++) ??

Har köpt VS 2015 pro med avsikt att distribuera ett program: win32 project i c++ till andra datorer. Men hur man än läser på Microsoft om detta får jag inte utrett hur man går till väga. Det enda jag vet är att att använda sig av en distributionsfil som hjälp. Vet någon på detta forum hur man gör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av rolnil:

Har köpt VS 2015 pro med avsikt att distribuera ett program: win32 project i c++ till andra datorer. Men hur man än läser på Microsoft om detta får jag inte utrett hur man går till väga. Det enda jag vet är att att använda sig av en distributionsfil som hjälp. Vet någon på detta forum hur man gör?

Är frågan hur du får tag på VS2015s Visual C++ Runtime (https://support.microsoft.com/en-us/kb/2977003), hur du skapar något slags installer (tror jag inte MS riktigt lägger sig i) eller något annat?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Dec 2015

@evil penguin: Tack för svaret skall prova detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Dec 2015

@evil penguin: Återkommer med lösning kanske. Tolkar det som att redistrubitions filen installeras på annan dator som måste vara uppkopplad mot internet. Då laddas tydligen nödvändiga filer ned automatiskt. Då skall programmet jag skrivit gå att köra på datorn som saknar vs 2015.

About Visual C++ Redistributable Packages
Visual C++ Redistributable Packages install runtime components of Visual C++ Libraries on a computer that does not have Visual C++ installed. The libraries are required to run applications that are developed by using the corresponding version of Visual C++.

Undrar om man tolkat det rätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av rolnil:

@evil penguin: Återkommer med lösning kanske. Tolkar det som att redistrubitions filen installeras på annan dator som måste vara uppkopplad mot internet. Då laddas tydligen nödvändiga filer ned automatiskt. Då skall programmet jag skrivit gå att köra på datorn som saknar vs 2015.

About Visual C++ Redistributable Packages
Visual C++ Redistributable Packages install runtime components of Visual C++ Libraries on a computer that does not have Visual C++ installed. The libraries are required to run applications that are developed by using the corresponding version of Visual C++.

Undrar om man tolkat det rätt?

Om datorn du ska köra programmet på har installerat vc_redist.x64.exe / vc_redist.x86.exe (filerna som länkas där) så ska det gå att köra ditt program, ja.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync