Stationär dator som klarar Civilization 6?

Permalänk
Medlem

Stationär dator som klarar Civilization 6?

Har följt denna serien sedan jag var liten, och noterade till min stora glädje att sexan precis släppts. Efter att ha kollat på de rekommenderade systemkraven inser jag dock att min fem år gamla HP-laptop inte klarar av spelet.
Det verkar vara ett rätt krävande spel om man ska kunna köra det laggfritt med höga grafikinställningar.

Själv har jag tappat den kunskap jag hade rörande datorkomponenter under årens gång, men jag tänker mig att det finns gott om sådan kunskap här. Låt säga att man vill kunna spela Civilization 6 laggfritt med höga grafikinställningar. Ungefär i vilken prisklass skulle en sådan stationär burk ligga?

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/civili...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kri_Gust:

Har följt denna serien sedan jag var liten, och noterade till min stora glädje att sexan precis släppts. Efter att ha kollat på de rekommenderade systemkraven inser jag dock att min fem år gamla HP-laptop inte klarar av spelet.
Det verkar vara ett rätt krävande spel om man ska kunna köra det laggfritt med höga grafikinställningar.

Själv har jag tappat den kunskap jag hade rörande datorkomponenter under årens gång, men jag tänker mig att det finns gott om sådan kunskap här. Låt säga att man vill kunna spela Civilization 6 laggfritt med höga grafikinställningar. Ungefär i vilken prisklass skulle en sådan stationär burk ligga?

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/civili...

Vilken prisklass beror mycket på om du vill bygga datorn själv eller köpa en färdig.
Behöver du bildskärm, tangentbord/mus etc..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD