Permalänk
Medlem

Fråga om subwoofer

Hej jag har en gammal subwoofer med högtalare som man kopplar in i den. Den följde med en gammal dator jag köpte för många år sedan men det är bra ljud i dom. Det är 3 st ljud kontakter 1 grön 1 svart och 1 gul, jag kan inget om detta, men funderar om det skulle gå att få detta paket att fungera till tvn på något sätt? jag kan ju koppla in den i telefonen och köra spotify osv.

Permalänk
Medlem

@kvamen

Frågan är vad du har för tv. Om du har en "ljud ut" utgång på tv:n lär det ju gå an. Du behöver bara veta vad det är för typ utav utgång som tv:n har sen är det bara att köpa en 3,5mm hona > whatever kontakt du behöver. Finns väl i princip alla sorters kontaktomvandlingar passiva som aktiva.

Många tillverkare sätter ett hörlurs uttag på tv:n, om du har ett sådant så räcker det med att du kopplar in den gröna i i det uttaget förutsatt att det är ett 3,5mm jack och inte ett 6,3mm jack.

Permalänk
Medlem

Lättaste sättet är ju att använda hörlursuttaget på tv:n så får du ljudet från högtalarpaketet precis som om du använde mobilen.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, kontakterna passar inte dom är för grova! men då antar jag att jag bara får inhandla en adapter då.

Permalänk
Medlem

eftersom den passar i telefonen så måste det ju vara ännu mindre uttag på tvn dock

Permalänk
Medlem

Ta samma kontakt som du stoppar i telefonen och stoppa in i TV:n. Brukar oftast vara på sidan av TV:n det finns hörlursuttag.
Skriv gärna vad det är för märke och modell på högtalarpaketet och TV:n så kan vi hjälpa dig bättre.

Permalänk
Medlem

modell på tv är LG 60pk550n

modell på högtalarsystemet, vet inte exakt men den heter såhär- dell altec lansing thx 5.1

Permalänk
Medlem

Köpte en adapter 3.5mm till rca vit och röd! Fungerar inte, tror jag måste ha en adapter där alla 3 3.5mm hanarna ska in vad tror ni om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Knäpp gärna bilder och lägg upp så undviker ni missförstånd!