EVGA Geforce GTX 1070 och GTX 1080 dras med värmeproblem

Permalänk
Medlem

EVGAs garanti är dock top notch. Går något fel byter de ut produkten. Läser man djupare i detta så gäller det endast kort sålda före sista augusti. Resten har åtgärdats i fabrik. Vilket innebär att har man köpt ett kort i augusti eller tidigare, är man orolig eller inte vill byta backplate själv, kör RMA så får du ett fixat kort i retur.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Näe.
Jag tror @pi säger precis samma sak som dig. Alltså att det är fel på korten.
Ta bort "ändå inget" från din mening så tror jag budskapet stämmer bättre.
- "Så om alla produkter är defekta så är det fel på evegas kyllösning?"

Svaret är då JA!

Det är möjligt men jag uppfattade det som att han talade om några/alla tillverkade produkter och jag om att hela designen är felaktig vilket han inte ser ut att hålla med om.
Desingen har här lett till att alla produkter lär få problem och därför försöker evga en fullösning där folk får modda själva i stället för att ta tillbaka alla kort och erbjuda ersättning / korrigera dem.

Skrivet av Granter:

Betalar man över 5000kr för en komponent så förväntar man sig att den ska funka klockrent

Skrivet av pi:

Förväntning och verklighet är sällan samma sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av IceDread:

Så de som köpt denna produkt ska nu själva modda densamma som kanske redan fått skador?
Rekommenderar de som köpt denna att reklamera.

Komiskt, det framstår på dig som att sådana här designfel inte är något konstigt vilket det är.

Skrivet av pi:

Defekta produkter är väl inget unikt tyvärr. Se på alla bilar som återkallas då och då pga fel i komponenter t.ex.
Frågan är ju hur bra företagen hanterar returer och kompenserar kunder för eventuella besvär. Sen handlar ju det om att återupprätta förlorat förtroende i framtida produkter.

Skrivet av IceDread:

Läs artikeln, det handlar inte om några defekta produkter. Kyllösningen är dåligt designad och tar inte hänsyn till kraven så alla dessa kort kan paja vid belastning då värmeutvecklingen inte hanteras korrekt.

Skrivet av pi:

Det klassar jag som en defekt produkt.

Skrivet av IceDread:

Så om alla produkter är defekta så är det ändå inget fel på evegas kyllösning? ^^

Dold text
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinSonic:

Du kan troligen vara lugn och du köpt detta nyss, då detta gällde kort före en vist datum av tidiga produktions versioner av detta. Finns en reddit tråd om detta som EVGA själva till och med förklarar, har dock inte kvar adressen, men med en liten google så hittar du det säkert.

Edit:
Hittade adressen
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/50rh24/gtx_10801000_...

"They stated all cards basically 8/30 and after are fine."

Låååång läsning men TACK!
Då borde ju mitt kort vara ok skönt, tänkte skicka tillbaka det direkt utan att ens öppna kartongen först. 🙄

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

EVGAs garanti är dock top notch. Går något fel byter de ut produkten. Läser man djupare i detta så gäller det endast kort sålda före sista augusti. Resten har åtgärdats i fabrik. Vilket innebär att har man köpt ett kort i augusti eller tidigare, är man orolig eller inte vill byta backplate själv, kör RMA så får du ett fixat kort i retur.

Dock kan det ju bli svårt att avgöra då kortet som man köper ifrån butiken kanske är ett kort från före sista augusti. Jag köpte mitt 25/9 från komplett men hur vet man då om det kortet är från före eller efter sista augusti?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det är inte svårt att göra bra produkter, det är svårt att ha bra kundsupport. EVGA utmärker sig om och om igen ur den aspekten, vilket är i min mening en stor anledning till att välja ett specifikt märke.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Snusfri

Känns som att det är en batch (eller flera) som fått undermåliga komponenter på VRM-delen som orsakar dessa problem, så troligtvis är det en underleverantör till EVGA som helt enkelt ställt till det.

Det är när sådant här händer som man ser hur bra ett företag är mot sina kunder, EVGA erbjuder bra lösningar och de har således inte sjunkit i mina ögon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gäller detta Evga 1080 FTW hybrid kort oxå då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Nej nej, jag menar självklart inte att sådan girighet är något alla företag borde sträva efter. Jag menar bara att det är så det faktiskt fungerar, framför allt med större företag eftersom ledningen står så långt ifrån kunden. (Samma anledning som att lokala politiker har lättare för att empatera med den genomsnittliga medborgaren än vad riksdagspolitiker har.) Jag vet inte varför du ser det som en moralfråga. Företagets hela syfte är att maximera vinst. Företag generellt gör det delvis genom att skapa bra produkter som konsumenter vill köpa (den fria marknadens dröm), och delvis genom att snåla in på komponenter i förhoppningen att ingen kommer märka det eller bry sig tillräckligt mycket för att handla av någon annan.

Fast är inte det snarare snålhet snarare än ren girighet? Jag är kanske kinkig nu, men tyckte nog du använde ordet girighet lite för lättvindigt. För mig indikerar ordet nog just ett mått av omoral. Ursäkta petigheten.

Skrivet av zetruz:

Och nej, jag misstolkar det inte alls. Ja, dumhet är mer vanligt än ondska. Men ingen här påstår att ondska är anledningen; det är istället gammal god cynicism som gäller. Alltså kan inte citatet appliceras, eftersom ingen tror det är fråga om ondska. När det kommer till undermåliga produkter från större företag ska man inte automatiskt anta att dumhet är troligare än cynisk vinstmaximering. Det vore att rentav bjuda in till sådana cyniska övertramp.

Aaah, nu fattar jag hur du tänkte. Bra poäng där!
Typ snarare: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by petty avarice"
...
Men EVGA verkar åtminstone vara en av relativt få företag som sen faktiskt står upp för sina produkter och löser problemen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

En viss skillnad på kylningslösningar kan man väl säga att det är

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_108...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Fasen vad folk blir upprörda på ett företag som gör rätt för sig och på alla sätt och medel verkar sikta på att problemet ska åtgärdas.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Fasen vad folk blir upprörda på ett företag som gör rätt för sig och på alla sätt och medel verkar sikta på att problemet ska åtgärdas.

Kanske därför att om man köper ett kort för ett antal tusen kronor förväntar man sig att produkten ska vara NÅGOT mer utförligt testad än att kortet ryms i kartongen innan den får godkänt och går till försäljning? Det verkar det vara många märken\företag som har brister map. kontrollen av korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fast är inte det snarare snålhet snarare än ren girighet? Jag är kanske kinkig nu, men tyckte nog du använde ordet girighet lite för lättvindigt. För mig indikerar ordet nog just ett mått av omoral. Ursäkta petigheten.

Har anklagats för att vara likadan, så det gör inget! Visst är det semantik, men jag är inte säker på att jag håller med dig i sakfrågan.
Från SAOB (länkklick!)
Girighet
1) (i sht i vitter stil) till 1: begärlighet, fikenhet; särsk. i förb. med bestämning inledd av prep., numera bl. ngn gg efter l. på, förr äv. till. Gerigheet til mordh. BULLERNÆSIUS Lögn. 234 (1619). Är inte girighet efter det goda, – godt? GWENNERBERG (1834) hos TAUBE Wennerbg 1: 25. Väl genomgarfvadt läder upptager med girighet fett. HIRSCH LbGarfv. 195 (1898). 2) till 2: överdrivet begär efter att samla ägodelar (ss. självändamål), förenat med överdriven sparsamhet; vinningslystnad o. snålhet, snikenhet, pänningbegär.
Jag vet inte ifall jag borde föredra ett ord över ett annat, men jag menar att girighet är ett 100% korrekt substantiv i sammanhanget? Tar man fullt betalt för en av design undermålig produkt för att minimera kostnad och maximera vinst så är det väl per definition girighet? Vilket inte är så konstigt, eftersom maximering av vinst är hela idén med ett företag. De är menade att vara giriga. De är till för att tjäna pengar, det är A och O i att driva företag. Det är början och det är slutet. Och det menar jag inte som en politisk kommentar, utan som ett faktakonstaterande.

(Edit2: Och sedan när är "girighet" ett adjektiv? Kanske borde jobba istället...)

Skrivet av Roger W:

Aaah, nu fattar jag hur du tänkte. Bra poäng där!
Typ snarare: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by petty avarice"

Det skulle behöva vara tumregeln då, ja, men det skulle ju vara en ypperligt naiv sådan när vi pratar om större företag. Att alltid utgå ifrån att de gjorde ett misstag, när de är designade för att maximera vinst. (Till skillnad från människan, som inte är designad för att vara ond. Därför kan inte citatet med enkelhet modifieras till denna situation, vilket är varför jag inte tycker det alls passar.)

Edit: Whoops! Vet inte varför jag läste det där så fel. Ja, den regeln funkar skitbra. Ignorera vad jag just skrev!

Skrivet av Roger W:

Men EVGA verkar åtminstone vara en av relativt få företag som sen faktiskt står upp för sina produkter och löser problemen.

Japp, customer service verkar de ju vara riktigt bra på. (Och jag är skitnöjd med mitt EVGA G2 850W även som produkt, men det är ju antagligen en annan intern division som gör nätaggregaten.) Så jag är något partisk i EVGA:s favör, men det ursäktar inte att de snikar in pengar i designen på en premiumprodukt och på så vis försämra livslängden, stabiliteten, och liknande på komponenterna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Kanske därför att om man köper ett kort för ett antal tusen kronor förväntar man sig att produkten ska vara NÅGOT mer utförligt testad än att kortet ryms i kartongen innan den får godkänt och går till försäljning? Det verkar det vara många märken\företag som har brister map. kontrollen av korten.

Två modeller utav deras dussintal utav dussintal genom så många generationer av generellt väl mottagna produkter. Har man jobbat på något jobb någonsin måste man ju ha observerat att mänskliga faktorn oundvikligen till slut leder till "shit happens", så det är mer intressant för mig att se hur företaget hanterar problemet snarare än att fästa sig på att ett problem uppstod.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Jag är inne på mitt andra 1070 ACX 3.0 FTW-kort nu. Mitt första kort höll i ungefär 1 månad innan det började slå gnistor och lukta bränd elektronik i hela rummet. Om det är EXAKT det här som det beror på låter jag dock vara osagt. Fick i alla fall kortet utbytt på garantin utan några konstigheter, men det verkar ju inte så lovande för framtiden efter att ha läst den här artikeln. Får nog bli till att beställa hem ett par pads för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Sapphire är väl närmaste, men de har inte EVGAs "super support" (som nu dock nekar problemet och sen skickar värmekuddar). Men korten är bra iaf.

Jo tack... jag har bränt mig på deras grafikkort (580 på nära 100 grader)

Precis. Föredrar Sapphire för Radeon. Sammanhanget är att bägge företag ligger väldigt nära respektive företag och jag iallafall inbillar mig att det återspeglas i produkterna också.

Hehe, och då ska ju 580 vara något svalare än GTX 480 vad jag förstått.

Iofs har jag känt hur varm VRM-kylningen på Sapphires single slot HD4850 var. Tog en bra stund efter avstängning innan kortet kunde vidröras. Men i övrigt var det ju ett strömsnålt kort, speciellt mot Nvidias 200-serie kort.

Permalänk
Inaktiv

Tur man köpte Palit.

Permalänk
Medlem

Var grymt smidigt att skicka efter lösningen. Logga in trycka på en knapp o vipps.

Permalänk
Hjälpsam

Verkligen snyggt hanterat av EVGA.
De kunder som händelsevis upptäcker problemet, får möjligheten att höra av sig till EVGA för att få ett par värmekuddar, GRATIS! som de möjligtvis kan laga felet med.
Ja verkligen snyggt, förstår verkligen varför så många här är lyriska över deras suport.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag fick detta som svar från EVGA support:
There are no known issues with the GTX 1070 FTW cards. The fix you may be referring to only effected a small number of the GTX 1080 FTW cards and is no longer an issue.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zorken:

Jag fick detta som svar från EVGA support:
There are no known issues with the GTX 1070 FTW cards. The fix you may be referring to only effected a small number of the GTX 1080 FTW cards and is no longer an issue.

Kanske är några kort med lite sämre komponenter bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Kanske är några kort med lite sämre komponenter bara.

Kan vara så, jag har hittils inte haft några problem med mitt så hoppas att det fortsätter så!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk

Då kanske man snart ser en favorit i repris.
https://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Stod mellan EVGA, MSI och ASUS vid mitt senaste inköp av GTX 1080.

MSI är kända för vara den tystaste dock därmed också den sämsta kylaren av de 3 alternativen. Läst att MSI har snålat på att kyla VRM vilket leder till att den blir varmare än konkurrenterna.

EVGA har jag endast läst bra saker om denna kylarmodell, tyst, kall och snygg, tills nu då...

ASUS läste jag också endast bra saker om. Bästa kylaren på marknaden, snygg dock lite högljudd jämnfört med andra aftermarketkylare. Gedigen satsning på aftermarketkylaren annars som även kyler VRM.

Riktigt glad att jag gick för ASUS, kylarkapacitet prioriterar jag över ljud i detta fall och det visade sig vara det rätta beslutet. (Asus är tyst med custom fan curve med samma eller bättre temps som konkurrenterna trots vad alla säger)

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Har ett EVGA GTX 1070 FTW och har faktiskt aldrig märkt av något problem. Min syn på EVGA kvarstår som (i mina ögon) den bästa leverantören av Nvidiakort. Svårslagen garanti och service/support.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Vid ett av få tillfällen som EVGA någonsin haft kvalitetsproblem så löser de det snabbt utan knussel eller bortförklaringar. Synd att bästa grafikkortstillverkaren bara håller sig till gröna laget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Stod mellan EVGA, MSI och ASUS vid mitt senaste inköp av GTX 1080.

MSI är kända för vara den tystaste dock därmed också den sämsta kylaren av de 3 alternativen. Läst att MSI har snålat på att kyla VRM vilket leder till att den blir varmare än konkurrenterna.

EVGA har jag endast läst bra saker om denna kylarmodell, tyst, kall och snygg, tills nu då...

ASUS läste jag också endast bra saker om. Bästa kylaren på marknaden, snygg dock lite högljudd jämnfört med andra aftermarketkylare. Gedigen satsning på aftermarketkylaren annars som även kyler VRM.

Riktigt glad att jag gick för ASUS, kylarkapacitet prioriterar jag över ljud i detta fall och det visade sig vara det rätta beslutet. (Asus är tyst med custom fan curve med samma eller bättre temps som konkurrenterna trots vad alla säger)

Palit 1070 har den bättre kylaren av de samt den låter knappt någonting, dock väldigt stor då den tar 3 kortplatser.

Fast den valde du ju inte mellan

Permalänk
Medlem

Jag har själv haft med EVGA att göra i reklamationsärende, mig har dom som fortsatt kund. Trevligare bemötande får man leta efter. Jag är säker på att dom som nu själva har problem med sitt kort får uppleva samma sak. Innan dess dra inga förhastade slutsatser om att just ditt kort är trasigt pga nyheten/bilden på ett bränt kort. Läste även tidigare inlägg om värmeproblem på 980 korten. Kör själv med ett 980Ti Classified utan några som helst problem med värme eller ljudnivå

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vid ett av få tillfällen som EVGA någonsin haft kvalitetsproblem så löser de det snabbt utan knussel eller bortförklaringar. Synd att bästa grafikkortstillverkaren bara håller sig till gröna laget.

Ja för att skicka lite värmeledande tejp är ju verkligen en bra lösning, hoppas du var ironisk.
Jag äger ett 1070 FTW och jag tänker då inte nöja mig med denna lösningen iaf, mest då jag vet hur dessa brukar se ut efter något års användning..

En annan fråga är ju om inte ägarna som utför detta steg bryter garantin i samma veva? Dessa tejpbitar ska sättas mellan PCB och backplate samt mellan kylfläns och frontplaten. Låter som en riktig bondlösning om du frågar mig.
Det medföljer alltså ingen ny backplate som det står i artikeln..

Att säga att man gör fel ibland håller inte riktigt här tycker jag, att glömma vital kylning för VRM är ju mer än bara slarvigt, är ju som att en biltillverkare skulle glömma kasta in en kylare till motorn.. "Bara oj, behöver den en sådan"

Kommer det ingen seriös lösning på detta så är detta den sista EVGA produkten jag äger, det är en sak som är säker iaf.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Två modeller utav deras dussintal utav dussintal genom så många generationer av generellt väl mottagna produkter. Har man jobbat på något jobb någonsin måste man ju ha observerat att mänskliga faktorn oundvikligen till slut leder till "shit happens", så det är mer intressant för mig att se hur företaget hanterar problemet snarare än att fästa sig på att ett problem uppstod.

Jobbar och har jobbat i flera år med att kontrollera att komponenter som är i drift håller sig inom givna toleranser. Här verkar det vara en större mängd av några modeller som inte ens höll måttet som nya trots att de passerat slutkontrollen. Det är inte enbart Tom's Hardware som sett det här problemet utan även Guru3D och en hel del privatpersoner så att det skulle vara den mänskliga faktorn går inte att skylla på här, det kunde man ha sagt om det hade rört sig om några enstaka kort där man ex. råkat missa vid monteringen tex.
Ska dom ha beröm för att dom erkänner det som ett garantiärende eller skickar delar så att du själv kan åtgärda felet? Absolut inte! Det är det MINSTA man kan och SKA begära. Kanske är det här ett resultat av att man vill dra ner på tillverkningskostnaderna så att man kan hålla ett lågt pris och ändå göra en vinst vilket funkar bra så läng man inte får en stor del garantiärenden på halsen och irriterade kunder som väljer ett annat märke nästa gång, det brukar ta lång tid att skaffa sig ett bra rykte men kort tid att förlora det.

Permalänk
Medlem

Tråkig läsning blir att ta isär burken och se hur mitt AC3X superclock mår. Haft lite black screens på sistone och emellanåt får man stutter efter en tids lirande så får se om det syns något.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x