Alla hemsidor startar förutom Google och Youtube.

Permalänk

Alla hemsidor startar förutom Google och Youtube.

Hej! har fått ett litet udda problem på sistone. På Google Chrome så kommer jag in på alla hemsidor förutom google och youtube.
När jag söker på någon av dessa sidor så blir bara webbläsaren helt vitt och About:blank kommer upp i sökfältet.

Det händer endast på Google Chrome, då jag testat med internet Explorer där både Youtube och Google fungerade utmärkt? Någon som har någon idé varför? har ominstallerat Google Chrome samt rensat cookies, webbhistorik och tagit bort alla tillägg.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Rensat upp bland tillägg och plugins?
Rensat användaren/inloggning i chrome?
Kanske du har ett DNS-fel, förslagsvis ipconfig /flushdns eller prova med googles egna 8.8.8.8

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Rent praktiskt sett har jag ingen aning om varför det som du nämner händer, men har du prövat att använda CCleaner? Det kan hända att det är något register som strular till det.

För bästa möjliga resultat (som jag hoppas gör att det fungerar som det ska för dig) är att göra följande:
Ladda ner CCcleaner https://www.piriform.com/ccleaner/download

Avinstallera Chrome (antar att du har ett konto på google så du inte förlorar något av att göra så?)

Installera programmet CCleaner som du laddade ner

Använd register funktionen som finns där, så städar dom bort allt onödig register inklusivt Chrome.

Sen är det bara att installera Chrome igen så borde webbläsaren kännas sig som ny.

Det är iallefall vad jag skulle göra.

Permalänk

@Swedman18: Gjorde detta precis men mitt problem kvarstår, har även testat allting som #1 skriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterfiskare:

@Swedman18: Gjorde detta precis men mitt problem kvarstår, har även testat allting som #1 skriver

Testat att installera om Chrome?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@AMD-FX: yep, över 5 gånger har jag installerat om det, varje gång jag öppnar webbläsaren kommer detta upp i sökfältet:
chrome://chrome-signin/?access_point=0&reason=0, ingen aning om vad det betyder

Permalänk
Medlem

Du har nog inte gjort den manövern där du tar bort den lokala profilen/användaren på datorn (den ligger kvar vid ominstallation).

https://support.google.com/chrome/answer/142059?hl=en&vid=0-u...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@AMD-FX: Gjorde det precis, men problemet kvarstår. vill även tillägga att det ibland händer att mina webblänkar blir till reklamer, dvs att jag försvinner ifrån en hemsida och kommer in på en reklam och måste söka om hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterfiskare:

@AMD-FX: Gjorde det precis, men problemet kvarstår. vill även tillägga att det ibland händer att mina webblänkar blir till reklamer, dvs att jag försvinner ifrån en hemsida och kommer in på en reklam och måste söka om hemsidan.

Sök igenom datorn med Malwarebytes och AdwCleaner i både vanligt och felsäkert läge