Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Skrivet av martinot:

Kul!

Hur funkar det med olika spels olika mappers; kan få in det i efterhand, eller är spelen som använder egna mappers, som inte redan fins i konsolen, körda?

Läs om nuvarande funktioner i senaste versionen av Hakchi2:
https://github.com/ClusterM/hakchi2/releases

Samt se vad som har gjorts och vad som är i görningen inför framtida versioner:
https://www.youtube.com/watch?v=ApHI_hPv2z4

Väntar själv på version 2.12, låter mina Mini´s vara orörda tills dess : ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LoneWerewolf:

Läs om nuvarande funktioner i senaste versionen av Hakchi2:
https://github.com/ClusterM/hakchi2/releases

Samt se vad som har gjorts och vad som är i görningen inför framtida versioner:
https://www.youtube.com/watch?v=ApHI_hPv2z4

Väntar själv på version 2.12, låter mina Mini´s vara orörda tills dess : ]

Vilka nyheter är att vänta i 2.12? Ryska är ett obegripligt språk för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vilka nyheter är att vänta i 2.12? Ryska är ett obegripligt språk för min del.

Aktivera undertexterna? Men ska jag vara ärlig verkar han inte snacka speciellt mycket om vad som "kommer" utan mest om vem som gjort vad, hur, osv.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Aktivera undertexterna? Men ska jag vara ärlig verkar han inte snacka speciellt mycket om vad som "kommer" utan mest om vem som gjort vad, hur, osv.
B!

Klippet är 25 minuter långt. Personen som länkade hade sett något som verkade intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Klippet är 25 minuter långt. Personen som länkade hade sett något som verkade intressant.

Jag tittade på klippet, mer exakt, hade honom i bakgrunden medan jag gjorde annat, och läste undertexten. Han pratade så vitt jag lyckades läsa mig till inte om något "kommande" utan bara om vad som drivit utvecklingen så här långt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

RetroArch omnämns i videon som finns tillgängligt nu via Hakchi2, för att kunna spela ytterligare spel genom Mini:n : ]

Hakchi v2.12 förväntas ha en lösning på den oöverskådliga mappfunktionen som uppstår när man lägger till en jädrans massa spel x_X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tittade på klippet, mer exakt, hade honom i bakgrunden medan jag gjorde annat, och läste undertexten. Han pratade så vitt jag lyckades läsa mig till inte om något "kommande" utan bara om vad som drivit utvecklingen så här långt.
B!

Ah, okej.
2.11 var riktigt bra, finns säkert möjlighet för ny trevlig funktionalitet med. Just ökat spelstöd samt funktionen där man kan trycka in en knappkombination för att nå menyn var riktigt bra i denna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LoneWerewolf:

RetroArch omnämns i videon som finns tillgängligt nu via Hakchi2, för att kunna spela ytterligare spel genom Mini:n : ]

Nice! Just Game Boy är något jag personligen tycker skulle vara passande i och med att de delar knappuppsättning. Blir att titta lite närmare på i helgen om jag hinner, fortfarande inte kört in version 2.11 ens.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Ett hemmabygge med riktiga NES kassetter:
(En sådanhär vill jag hellre ha)

Permalänk
Medlem

@anon144494: Jo, klart kul ide med NFC-chippen där i kassetterna. Dock så gillar jag inte 3D-printade boxar. Blir så fult både estetiskt och fysik känsla.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

@tuxuser: Jo, klart kul ide med NFC-chippen där i kassetterna. Dock så gillar jag inte 3D-printade boxar. Blir så fult både estetiskt och fysik känsla.

Jaså, det visste jag inte att de blir fula. Har ingen 3D-skrivare själv och har inte använt en sådan

Permalänk
Medlem

Mail Av DustinHome

Fick nedanstående mail av DustinHome idag... (beställde 2016-09-08)

Hej!

Vi kontaktar dig med anledning av att du har beställt Nintendo NES hos oss. Nintendo har meddelat att de kommer att sluta tillverka Nintendo NES Classic och dess handkontroll och vi kan därmed inte få tag i denna produkt längre.
Vi kommer bara att få leverans av ett fåtal av de enheter vi har beställt och kan därmed tyvärr inte garantera att du kommer att få din beställda vara. Du kan välja att avboka din order. Om du väljer att ha kvar din beställning kommer vi att kontakta dig med information om din order när vi vet exakt hur många enheter vi blir tilldelade.

Svara på detta mail om du vill göra någon korrigering på din order eller har några frågor.
Vänligen uppge ordernummer vid kontakt med oss för smidigare hantering.

Best regards
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Fick nedanstående mail av DustinHome idag... (beställde 2016-09-08)

Hej!

Vi kontaktar dig med anledning av att du har beställt Nintendo NES hos oss. Nintendo har meddelat att de kommer att sluta tillverka Nintendo NES Classic och dess handkontroll och vi kan därmed inte få tag i denna produkt längre.
Vi kommer bara att få leverans av ett fåtal av de enheter vi har beställt och kan därmed tyvärr inte garantera att du kommer att få din beställda vara. Du kan välja att avboka din order. Om du väljer att ha kvar din beställning kommer vi att kontakta dig med information om din order när vi vet exakt hur många enheter vi blir tilldelade.

Svara på detta mail om du vill göra någon korrigering på din order eller har några frågor.
Vänligen uppge ordernummer vid kontakt med oss för smidigare hantering.

Best regards
Dustin

Fick precis samma. Beställde min därifrån 26/10, så du ligger ju bättre till... Vad är Nintendo för jäkla pajasföretag? Att vi som förbeställt till releasen inte ens får eländet gör mig besviken och ifrågasätter Nintendo rätt mycket. Kommer de göra likadant med Switch, som jag också förbeställt? Nintendo står inte särskilt högt i kurs.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Allting känns underligt, svenska återförsäljare säger att Nintendo kommer sluta tillverka Classic Mini, men hittar ingen information om det alls från andra länder (mer än en reddit tråd).
Senaste veckan har det talats mer om raka motsatsen, att det kommer men det kommer ta tid.
t.ex.
http://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/585410/Nintendo-NES-Cl...

Riktigt surt om Nintendo verkligen tänker stoppa produktionen eller begränsa försäljningen till vissa länder.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pnorberg:

Allting känns underligt, svenska återförsäljare säger att Nintendo kommer sluta tillverka Classic Mini, men hittar ingen information om det alls från andra länder (mer än en reddit tråd).
Senaste veckan har det talats mer om raka motsatsen, att det kommer men det kommer ta tid.
t.ex.
http://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/585410/Nintendo-NES-Cl...

Riktigt surt om Nintendo verkligen tänker stoppa produktionen eller begränsa försäljningen till vissa länder.

Det är just detta som är konstigt. Finns inget som pekar mot att tillverkningen av NES Classic skulle läggas ner förutom det Geeks påstår. Dustins information saknar källor med, låter snarare som något de läst på FZ och papegojar vidare. Finns ju inget officiellt alls om att det skulle läggas ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är just detta som är konstigt. Finns inget som pekar mot att tillverkningen av NES Classic skulle läggas ner förutom det Geeks påstår. Dustins information saknar källor med, låter snarare som något de läst på FZ och papegojar vidare. Finns ju inget officiellt alls om att det skulle läggas ner.

Slängde iväg ett mail till Bergsala så får se om de kan ge bättre information om vad som egentligen händer.

Hittade dock den här tråden som skapades i början av januari, men inget som bekräftar vad svenska återförsäljare har meddelat:
https://en-americas-support.nintendo.com/app/social/questions...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Jaså, det visste jag inte att de blir fula. Har ingen 3D-skrivare själv och har inte använt en sådan

Har 3D-printer själv visserligen (kanon till många saker som vissa delar, eller prototyper), men det är ju så enkelt som att ta en snabb blick på bilden ovan (som du själv lagt in i tråden) så syns det tydligt hur kasst det blir med den här typen av objekt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Fick precis samma. Beställde min därifrån 26/10, så du ligger ju bättre till... Vad är Nintendo för jäkla pajasföretag? Att vi som förbeställt till releasen inte ens får eländet gör mig besviken och ifrågasätter Nintendo rätt mycket. Kommer de göra likadant med Switch, som jag också förbeställt? Nintendo står inte särskilt högt i kurs.

Just nu stå står både Dustin och Nintendo i extremt låg/lägsta kurs hos mig.

Trist. Har faktiskt varit lite av ett fan av de båda två.

Här har de verkligen möjligheten att blåsa en ganska tålmodig supporter och kund.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Fick nedanstående mail av DustinHome idag... (beställde 2016-09-08)

Hej!

Vi kontaktar dig med anledning av att du har beställt Nintendo NES hos oss. Nintendo har meddelat att de kommer att sluta tillverka Nintendo NES Classic och dess handkontroll och vi kan därmed inte få tag i denna produkt längre.
Vi kommer bara att få leverans av ett fåtal av de enheter vi har beställt och kan därmed tyvärr inte garantera att du kommer att få din beställda vara. Du kan välja att avboka din order. Om du väljer att ha kvar din beställning kommer vi att kontakta dig med information om din order när vi vet exakt hur många enheter vi blir tilldelade.

Svara på detta mail om du vill göra någon korrigering på din order eller har några frågor.
Vänligen uppge ordernummer vid kontakt med oss för smidigare hantering.

Best regards
Dustin

Fick nytt mail från dustin idag: förväntad leveranstid 2017-04-24

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser fortfarande ut som det finns visst hopp...

Hej Martin,

Din order har ett nytt leveransdatum.

Vi kommer att skicka en leveransbekräftelse till dig när ditt paket lämnar vårt lager. Alla angivna leveranstider är preliminära.

Artikelnr. Benämning Restnot. Förväntad i lager
5010970205 Nintendo Classic Mini: Nes Controller 1 2017-04-04
5010970203 Nintendo Classic Mini Ink. 30 Games 0GB 1 2017-04-24

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebbe_a:

Fick nytt mail från dustin idag: förväntad leveranstid 2017-04-24

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av martinot:

Ser fortfarande ut som det finns visst hopp...

Hej Martin,

Din order har ett nytt leveransdatum.

Vi kommer att skicka en leveransbekräftelse till dig när ditt paket lämnar vårt lager. Alla angivna leveranstider är preliminära.

Artikelnr. Benämning Restnot. Förväntad i lager
5010970205 Nintendo Classic Mini: Nes Controller 1 2017-04-04
5010970203 Nintendo Classic Mini Ink. 30 Games 0GB 1 2017-04-24

De nämner inget om påståendet de kom med innan om att produkterna skulle sluta tillverkas?

Permalänk
Avstängd

Fick också nytt mail av Dustinhome idag med datum 2017-04-04 för min beställda nes

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De nämner inget om påståendet de kom med innan om att produkterna skulle sluta tillverkas?

Nej. Det är det som är så märkligt och motsägelsefullt. Bägge mailen kom inte så långt ifrån varandra. Det första om produktionsstopp kom 15:23 igår, och det andra om ändrat leveransdatum (konsol flyttad ifrån 04-04 till 04-24) kom 05:06 i morse.

Så finns visst hopp om att vi som fått nytt leveransdatum fortfarande är på banan att ändå få konsolen till slut.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Fick också nytt mail av Dustinhome idag med datum 2017-04-04 för min beställda nes

Ok. Då ligger du förmodligen före mig i kölistan (har för mig jag låg på plats 24 sist). När beställde du?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ok. Då ligger du förmodligen före mig i kölistan (har för mig jag låg på plats 24 sist). När beställde du?

Var ser du vilken köplats du är på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Var ser du vilken köplats du är på?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ringde och pratade med Dustin kundtjänst för någon vecka sedan då jag börjat tröttna på bristen på både leverans och information.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick svar idag från Bergsala och det verkar som att det kommer en del leveranser ännu till fram till maj månad. Dock så är det fler förhandsbokningar än vad det är enheter som de får in, så lär bli många som blir utan en Classic Mini.

Bäst är nog att fortsätta hålla utkik hos butiker som Toys R Us och Ellos.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Själv har jag aldrig sett maken till liknande scenarion vid nåt tillfälle, alltså där kunder inte får tag i enheter och får ta till drastiska omvägar och rövarpriser för att ens ha en chans till en.
Uselt nintendo, uselt. Öka produktionstakten va?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X