Göra min Dumma-TV till en Smart-TV? Vilken enhet?

Permalänk
Inaktiv

Göra min Dumma-TV till en Smart-TV? Vilken enhet?

Men jag undrar om det finns en slags Box,som man sätter bakpå sin tv,och sen fungerar den som typ en smart -tv?

Permalänk
Medlem

Finns massor.. Bara 1 sökning iväg.. http://bfy.tw/8Pnn

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

@Kimlan: tänk på reglerna nästa gång du startar en tråd
§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimlan:

Men jag undrar om det finns en slags Box,som man sätter bakpå sin tv,och sen fungerar den som typ en smart -tv?

Beror på vilka funktioner du är ute efter, hade du tänkt streama filmer ifrån exempelvis netflix eller youtube så rekommenderar jag chromecast

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Kimlan:

En bra rubrik ger ett mer överskådligt forum och således en bättre trådstart.

Citat:

§3.1 - Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Rubrik ändrad*

Notera även att vi har fler forumregler, läs igenom dessa innan du postar igen då du är en ny användare.

Välkommen till Sweclockers! Har du frågor eller funderingar så når du oss moderatorer lämpligast genom kontaktformuläret längst ned på sidan. Är du osäker på forumplacering skriver du tråden där du tror den skall ligga och sedan anmäler du ditt egna inlägg och ber om en kontroll.

/David - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimlan:

Men jag undrar om det finns en slags Box,som man sätter bakpå sin tv,och sen fungerar den som typ en smart -tv?

Har du en android telefon är ju Google Cast appen + Chromecast de billigaste och bästa alternativet för att göra din dumma tv till en smart TV, har en 1 år gammal TV med alla "smart" funktioner men kör allt mitt material genom en chromecast ändå eftersom smart funktionerna är så förbannat bökiga och osmidiga, finns ju inget smidigare än att kunna spegla skrivbordet från datorn eller bara ligga på cast ikonen i en app på telefonen och vips så dyker det upp på TV'n!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har du en smart telefon (apple, eller android) så är ju chromecast det självklara valet. Chromecasts har jag på alla mina TV apparater och även hos släkt och vänner.

Permalänk
Medlem

Chromecast gen 2 och framåt är fina (gen2 ger 5ghz wifi, gen 1 har bara 2.4, gen 3 har 5ghz och 4k)

Har en Philips "Smart"-TV med det bedrövligaste gränssnittet jag varit med om. Det verkar primärt vara skapat för att generera hjärnblödningar. Chromecast ersatte detta och funkar fint.

Vill du ha lite mer media-spelare hade jag kikat på nVidia Shield (TV?). Vet inte om det går att casta till denna med dessutom, den kostar dock lite mer än Chromecasten (ca 1800).

Permalänk
Medlem

Har du Android - Chromecast
Apple - Apple TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Har du Android - Chromecast
Apple - Apple TV

Vadå, det går väl att casta från Apple till chromecast med?

Skickades från m.sweclockers.com

Rättat...
Permalänk
Inaktiv

Jag gick på det lite dyrare alternativet med en Nvidia shield tv då mina barn vill spela lite enklare saker. Väldigt förvånad över hur bra den fungerar och spelen fungerar utmärkt.

Permalänk
Avstängd

Chromecast funkar bra, senaste versionen inkl AC uppkoppling mot routern.

Funderar sedan själv på att köpa en MiBox, klart mer avancerad.

http://www.geekbuying.com/item/-Official-International-Versio...

Sen vill man själv bygga en så kan ju en RaspberryPi mer än en Chromecast men kräver då mer av den som sätter upp "boxen". Roliga boxar, äger tre.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Vadå, det går väl att casta från Apple till chromecast med?

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart går det att casta med en Apple-enhet. Upplevelsen mellan en Apple TV och Apple-enhet kan uppfattas som bättre eftersom de tillhör samma eko-system för att utföra det OP frågar om.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

apple tv eller chromecast