Skyrim Special Edition (SSE)

Permalänk
Avstängd

Helvete vilken jobbig video.
Skitspel, skitupdate, köpta reviews (kolla alla rekommenderade videos som pekar på samma saker).

lål

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Fungerar alla 2k/4k texturer man har laddat ned från nexusmods.com på denna version?

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homunculus:

Fungerar alla 2k/4k texturer man har laddat ned från nexusmods.com på denna version?

Har du Mod Organizer så är det bara att testa. Då du lätt kan ta bort modden om det inte skulle funka. Ska testa om min ENB funkar med denna versionen av Skyrim

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Under sökvägen \Users\[ditt användarnamn]\Documents\My Games\ har du nu katalogerna Skyrim och Skyrim Special Edition. Du hittar en katalog som heter Saves under Skyrim, som innehåller dina savefiler. Flytta över de du vill ladda till motsvarande plats under Skyrim Special Edition, så bör du kunna ladda dem.

Kanon, tackar så mycket.
Synd bara att 144hz suger pung fortfarande

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Christley:

skulle ni rekommendera mig att skaffa detta?
jag har ~70-80 timmar i orginalspelet, har aldrig kört en dlc och var inte en speciellt heavy user av mods, utan moddade bara för att göra spelet mindre jobbigt. tex sätta in ett alchemy table i sitt hus. jag har aldrig klarat mainstoryn utan la alla mina timmar på skills, exploring och side quests.

jag äger inte legendary edition, så vill jag köra får jag lägga ~12-13€ för att skaffa just detta.
vad anser ni?

Ja du har en hel del nöje kvar att finna i spelet om du ger dig på det igen. Särskilt Dragonborn DLC'n är riktigt nice, och även Dawnguard för den delen. Jag skulle dock rekommendera att vänta minst en månad, kanske satsa på att lira närmare jul eller så, så kommer det finnas en betydligt större mängd moddar och dylikt till hands om du finner smågrejer i spelet som du vill fixa. Just nu är det väldigt mycket trial & error som pågår i mod-communityn för att se vad som behöver fixas och hur man ska fixa det, plus att där finns vissa flummiga nya buggar i spelet som förhoppningsvis patchas inom kort. Creation Kit kommer inte heller förrän nästa vecka, så det är fortfarande bara ett fåtal som har tillgång till det. Sen vill du nog som sagt helst ha SLI-stöd också

Skrivet av lakej:

Helvete vilken jobbig video.
Skitspel, skitupdate, köpta reviews (kolla alla rekommenderade videos som pekar på samma saker).

lål

Vad har du för problem? Reviews på originalet gav väldigt höga betyg, och det är ju samma spel fast med en uppgraderad motor, så varför skulle dom ge sämre omdöme nu i snyggare format plus DLC's? Många kan tyckas vara överentusiastiska, men det är ju för att dom troligtvis är vana vid de tragiska konsol-versionerna som inte var i närheten av PC-versionen som även den var tragisk vid release, så det är förståerligt. Nyheterna i SE tar dock moddandet till en helt ny nivå för oss på PC, och blir betydligt snyggare för konsol-spelarna. Win-win.

Skrivet av Homunculus:

Fungerar alla 2k/4k texturer man har laddat ned från nexusmods.com på denna version?

Det mesta ska funka, men det finns några undantag. Tydligen så kan det strula med texturer som är sparade på ett specifikt sätt, närmare bestämt kanaler med gråskala i lossless format. De flesta textur-packen är sparade på komprimerat vis, så detta påverkar nog främst bara texturer för tex karaktärer och utrustning, där vissa har en tendens att spara i brutala format.
Specular-maps kan också framstå annorlunda då rendering och förhållanden vad gäller ljus är nytt.

Vet ej hur det är med parallax-texturer än. Enligt vad jag läst så ska det inte orsaka problem, men är osäker på hur effekten är jämfört med tidigare, och om man fortfarande måste aktivera det manuellt i ini-filer.

Det är en jäkla soppa nu iaf av testande hit och dit Är du osäker så ta en titt i moddarnas kommentarer, så är där oftast folk som redan har provat och lämnat feedback. Tyvärr så kan man inte heller lita på att äldre moddar som laddats upp i SE-sektionen på Nexus har verifierats ingame än, vilket moderatorerna bråkar med för fullt just nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt problem. Med 1070 kort och en 144hz monitor är att det hackar som fan. Precis som i videon. Tydligen måste man ställa ned Hz av någon anledning 😞
Trist när man har bra dator och inte kunna använda den fullt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja du har en hel del nöje kvar att finna i spelet om du ger dig på det igen. Särskilt Dragonborn DLC'n är riktigt nice, och även Dawnguard för den delen. Jag skulle dock rekommendera att vänta minst en månad, kanske satsa på att lira närmare jul eller så, så kommer det finnas en betydligt större mängd moddar och dylikt till hands om du finner smågrejer i spelet som du vill fixa. Just nu är det väldigt mycket trial & error som pågår i mod-communityn för att se vad som behöver fixas och hur man ska fixa det, plus att där finns vissa flummiga nya buggar i spelet som förhoppningsvis patchas inom kort. Creation Kit kommer inte heller förrän nästa vecka, så det är fortfarande bara ett fåtal som har tillgång till det. Sen vill du nog som sagt helst ha SLI-stöd också

moddar spelar ingen roll för mig, kändes inte att dom gav så mycket. och eftersom de få mods jag hade inte var super viktiga så tror jag att jag överlever på den biten. lär troligen inte ens installera moddar.
sen SLI spelar inte mig någon roll, kör bara ett grafikkort.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Men jösses så fint att det finns en mod som tar bort laddningstiderna när man kliver in i en stad.. Tack för det tipset!
Ska installera det + unofficial patch så fort jag kommer hem och sen blir det att stänga av telefonen resten av helgen :]

Senaste gången jag spelade vanilla Skyrim så höll jag på att modda så att min speltid på Steam gick upp med 10h, av endast pillandet med moddar. När jag väl skulle börja spela hade jag tröttnat! Ska försöka undika det den här gången!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozbaab:

Men jösses så fint att det finns en mod som tar bort laddningstiderna när man kliver in i en stad.. Tack för det tipset!
Ska installera det + unofficial patch så fort jag kommer hem och sen blir det att stänga av telefonen resten av helgen :]

Senaste gången jag spelade vanilla Skyrim så höll jag på att modda så att min speltid på Steam gick upp med 10h, av endast pillandet med moddar. När jag väl skulle börja spela hade jag tröttnat! Ska försöka undika det den här gången!

Ta bara det som du BEHÖVER.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Mitt problem. Med 1070 kort och en 144hz monitor är att det hackar som fan. Precis som i videon. Tydligen måste man ställa ned Hz av någon anledning 😞
Trist när man har bra dator och inte kunna använda den fullt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Detta skulle jag behöva en fix/mod på

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

Detta skulle jag behöva en fix/mod på

Behöver inte alls ställa ner Hz.

Men 144hz + 60fps blir väl interpolerat konstigt?! Så bättre att köra i 120hz.
Sätt en limiter på 60fps och stäng av ipresentinterval.

Förövrigt så lär ju Skuggorna och Lightrays precis som i Fallout 4, kötta prestandan utan anledning.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Behöver inte alls ställa ner Hz.

Men 144hz + 60fps blir väl interpolerat konstigt?! Så bättre att köra i 120hz.
Sätt en limiter på 60fps och stäng av ipresentinterval.

Förövrigt så lär ju Skuggorna och Lightrays precis som i Fallout 4, kötta prestandan utan anledning.

Vart gör man det i spelet?
Pallar inte ändra i systemem inställningar varje gång jag vill spela nått annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Ta bara det som du BEHÖVER.

Själv så kör jag alla mods jag känner för. Min nuvarande Skyrim installation har uppskattningsvis någonstans runt 300 mods (50GB komprimerat) som spelar i perfekt harmoni, bortsett från två (som jag iaf har upptäckt) buggar som jag inte orkat lösa iom att jag väntat på SSE och vill köra på det som bas istället. Den ena buggen är harmlös med att ett fåtal saker (primärt lite mat) saknar textur, den andra är att jag inte kan sova eller vänta. Vet iofs orsaken samt lösningen till båda men att fixa det lär tag några timmar iom väldigt många mod dependencies.

Men rörande hur många mods man bör använda, jag säger att det beror på hur mycket man orkar pilla och lära sig om skyrim modding. Orkar man så kan slutresultatet bli helt ***** underbart, men orkar man inte så är det inte värt med mer än ett dussin mods. Synd att man inte kan släppa mod packs, hade underlättat för folk som inte orkar gräva ner sig. (Om man inte får tillstånd av varenda mods skapare man använder dvs.) Hade annars gjort det paketerat i en custom installer.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

Vart gör man det i spelet?
Pallar inte ändra i systemem inställningar varje gång jag vill spela nått annat

Skickades från m.sweclockers.com

I .ini

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

skulle ni rekommendera mig att skaffa detta?
jag har ~70-80 timmar i orginalspelet, har aldrig kört en dlc och var inte en speciellt heavy user av mods, utan moddade bara för att göra spelet mindre jobbigt. tex sätta in ett alchemy table i sitt hus. jag har aldrig klarat mainstoryn utan la alla mina timmar på skills, exploring och side quests.

jag äger inte legendary edition, så vill jag köra får jag lägga ~12-13€ för att skaffa just detta.
vad anser ni?

Jag har inte spelat något särskilt, bara testat en stund, men jag tycker att jag saknar de mods jag körde mer än jag kände behovet av bättre "grundgrafik". Det är självklart otroligt positivt att de fixar och uppdaterar Skyrim, vilket jag önskar att de hade gjort med Oblivion och framförallt Morrowind, men för mig känns det som att det kommer dröja ett tag innan communityn har kommit ikapp och utvecklats mods och att jag kan vänta tills dess.

Sen kan man givetvis köpa det för att visa att kunder är villiga att betala för såna här förbättringar av gamla spel, vilket jag själv överväger att göra, trots att jag redan har det.

Permalänk
Skrivet av Christley:

moddar spelar ingen roll för mig, kändes inte att dom gav så mycket. och eftersom de få mods jag hade inte var super viktiga så tror jag att jag överlever på den biten. lär troligen inte ens installera moddar.
sen SLI spelar inte mig någon roll, kör bara ett grafikkort.

Ah, måste ha läst fel sign då Jag lirar också med bara ett Titan-kort just nu och det funkar utmärkt. Moddar kan göra en otroligt stor skillad, men är man ute efter originalet så spelar det så klart mindre roll. Som jag nämde i mitt första intryck på föregående sida så upplevde iaf jag att Special Edition är väldigt bra i sitt standardutförande, jämfört med originalet. Så kan du nöja dig med det så skulle jag lätt rekommendera att köpa det och sätta igång så fort du har tid över

Försök att inte gå samma spår som första gången du spelade bara, så att det inte känns för bekant. Dragonborn DLC'n utspelas på en helt egen ö med unik miljö som bjuder på många timmars spelande om man utforskar allt. Jag kan rekommendera att ge sig på det efter typ lvl15, helst då med lite shouts i bagaget. Det var en riktigt effektiv nytändning för mig sist jag spelade Skyrim seriöst, då man kommer bort från det landskap man redan är van vid.

Skrivet av Ozbaab:

Men jösses så fint att det finns en mod som tar bort laddningstiderna när man kliver in i en stad.. Tack för det tipset!
Ska installera det + unofficial patch så fort jag kommer hem och sen blir det att stänga av telefonen resten av helgen :]

Senaste gången jag spelade vanilla Skyrim så höll jag på att modda så att min speltid på Steam gick upp med 10h, av endast pillandet med moddar. När jag väl skulle börja spela hade jag tröttnat! Ska försöka undika det den här gången!

Problemet med Open Cities är att det inte är kompatibelt med någon annan mod som vill göra ändringar i de berörda städerna, förutsatt att där inte finns kompatibilitets-patch tillgängligt då. Det kan bli väldigt begränsande i längden om du vill fortsätta lägga till fler moddar efterhand att du spelar, så ha det i åtanke.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Problemet med Open Cities är att det inte är kompatibelt med någon annan mod som vill göra ändringar i de berörda städerna, förutsatt att där inte finns kompatibilitets-patch tillgängligt då. Det kan bli väldigt begränsande i längden om du vill fortsätta lägga till fler moddar efterhand att du spelar, så ha det i åtanke.

Ok tack. Passar mig bra då jag generellt gillar att spela spel så pass "vanilla" det går.
btw är det så att achievements stängs av om man installerar moddar? Läste någonting om det men det är inte vad jag kommer ihåg från vanilla skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ah, måste ha läst fel sign då Jag lirar också med bara ett Titan-kort just nu och det funkar utmärkt. Moddar kan göra en otroligt stor skillad, men är man ute efter originalet så spelar det så klart mindre roll. Som jag nämde i mitt första intryck på föregående sida så upplevde iaf jag att Special Edition är väldigt bra i sitt standardutförande, jämfört med originalet. Så kan du nöja dig med det så skulle jag lätt rekommendera att köpa det och sätta igång så fort du har tid över

Försök att inte gå samma spår som första gången du spelade bara, så att det inte känns för bekant. Dragonborn DLC'n utspelas på en helt egen ö med unik miljö som bjuder på många timmars spelande om man utforskar allt. Jag kan rekommendera att ge sig på det efter typ lvl15, helst då med lite shouts i bagaget. Det var en riktigt effektiv nytändning för mig sist jag spelade Skyrim seriöst, då man kommer bort från det landskap man redan är van vid.

kör du med orginal titan då? det som kom till 700 serien. i så fall är det positivt att de klarar de fint.
ja, jag vet att mods kan göra mycket, men jag spelade mellan 11e och 20e november 2011 så då hade inte vettiga mods kommit ut (var bara nude mods). sen så orkar jag sällan sätta mig ned och leta vettiga mods kring alla tjejarmors med 2 plastbitar framför brösten eller skyrim star wars.

kommer inte ihåg vad jag gjorde när jag körde, så det ska nog inte vara ett problem. enda jag minns att jag gjorde var att jag smithade iron daggers och sneakade i dungeons med båge

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Ozbaab:

Ok tack. Passar mig bra då jag generellt gillar att spela spel så pass "vanilla" det går.
btw är det så att achievements stängs av om man installerar moddar? Läste någonting om det men det är inte vad jag kommer ihåg från vanilla skyrim.

Ja achievements stängs av när man installerar moddar, iaf om det är esp-filer. Det har hängt med från Fallout4. Ironiskt nog så dyker det dock alltid upp moddar som förhindrar det Prova denna tex, som verkar funka för de flesta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja achievements stängs av när man installerar moddar, iaf om det är esp-filer. Det har hängt med från Fallout4. Ironiskt nog så dyker det dock alltid upp moddar som förhindrar det Prova denna tex, som verkar funka för de flesta.

Jag använder Archieve That! modden som ger dig lite extra fördelar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Var ju ganska underväldigande måste jag säga, men det verkar ju bli en mycket stabilare plattform för mods i alla fall. Shadern de lagt på tycker jag bara ger spelet en "ny look" i väldigt specifika ljus, annars ser det ungefär lika kasst ut som man minns vanilla Skyrim för 5 år sen.

Men musen känns bättre, och laddningstiderna lite snabbare än vad gamla vanilla var, så som sagt, en bättre plattform för mods.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Va får ni för FPS i 4K på ett singel GTX 1080 me allt maxat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Var ju ganska underväldigande måste jag säga, men det verkar ju bli en mycket stabilare plattform för mods i alla fall. Shadern de lagt på tycker jag bara ger spelet en "ny look" i väldigt specifika ljus, annars ser det ungefär lika kasst ut som man minns vanilla Skyrim för 5 år sen.

Men musen känns bättre, och laddningstiderna lite snabbare än vad gamla vanilla var, så som sagt, en bättre plattform för mods.

För mig känns spelet mjukare när man går framåt, men spelet är än s¨å länge omoddat. Blir kanske värre senare med fullt av moddar
Gräs och sånt är klart bättre än förut från start än första versionen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

För mig känns spelet mjukare när man går framåt, men spelet är än s¨å länge omoddat. Blir kanske värre senare med fullt av moddar
Gräs och sånt är klart bättre än förut från start än första versionen

Ja, saker är helt klart bättre, men vad jag sa var att det ser ungefär lika kasst ut som jag tyckte att Skyrim såg ut när de släpptes, jämför man båda idag ser man såklart stora skillnader, precis som man minns Crysis som fantastiskt fint, men tittar man idag ser det inte så väldigt imponerande ut.

Elden dock....inte kan den ens varit så ful i vanilla Skyrim? Ser helt fruktansvärt ut.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt kluven inför detta, som många tidigare skrivit är det väl trevligt med en ny plattform. Men nu i början känns det ju verkligen som ett steg tillbaka på alla punkter i jämförelse med ett moddat vanilla.
Blir kanske ett köp när moddarna har kommit ikapp, (isåfall 3e gången jag köper skyrim) lol.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Mitt crashar när jag laddar save från "vanliga" skyrim. Säger att min save är beroende av Dawngaurd, Heartfire och Dragonborn... Nån som vet?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Jag är sjukt kluven inför detta, som många tidigare skrivit är det väl trevligt med en ny plattform. Men nu i början känns det ju verkligen som ett steg tillbaka på alla punkter i jämförelse med ett moddat vanilla.
Blir kanske ett köp när moddarna har kommit ikapp, (isåfall 3e gången jag köper skyrim) lol.

Ja jag hade aldrig köpt det idag, men eftersom man får det gratis när man har Skyrim + DLC så kunde jag lika gärna starta det och se.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

SkyUI port:

https://www.dropbox.com/s/i2padsoub9al3u6/SkyUI%20-%20Ported%...

Fix för Gsync/144hz + bättre FOV..:

Lås framerate till 60 i te.x Afterburner.. sen ska skyrim ini se ut så här:

[General]
sLanguage=ENGLISH
sTestFile1=Dawnguard.esm
sTestFile2=HearthFires.esm
sTestFile3=Dragonborn.esm
fDefaultFOV=100

Skyrimprefs.ini:

[Display]
fShadowDistance=10000.0000
iNumFocusShadow=4
fInteriorShadowDistance=3000.0000
ffocusShadowMapDoubleEveryXUnit=450.0000
iShadowMapResolution=4096
fDynamicDOFBlurMultiplier=0.8000
fProjectedUVNormalDetailTilingScale=0.8000
fProjectedUVDiffuseNormalTilingScale=0.2000
bEnableProjecteUVDiffuseNormals=1
bUseTAA=1
fDefaultWorldFOV=100
iVSyncPresentInterval=0

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Hm.. UI't verkar inte se ut som det ska i 21:9 :/ Ingen fix för det heller som det ser ut just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elajitz:

Va får ni för FPS i 4K på ett singel GTX 1080 me allt maxat?

Kör med ett 980ti och fps cap på 60 och ligger ganska stabilt där. Dippar ner till 50 fps ibland.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |