Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Teamspeak på webhotell

tjenare jag har 2 frågor

1. jag har köpt en domain med webhotell på one.com kan webhotellet köra en ts3 server eller behöver man köpa en separat server ?
2. kan man köra teamspeak som en script på sidan så man slipper ha den på datorn som tex Discord ?

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av HypnoToad420:

tjenare jag har 2 frågor

1. jag har köpt en domain med webhotell på one.com kan webhotellet köra en ts3 server eller behöver man köpa en separat server ?
2. kan man köra teamspeak som en script på sidan så man slipper ha den på datorn som tex Discord ?

1. Du behöver en "egen" server/vps för att köra det. Det går mao INTE att köra på ett standard webbhotell. DigitalOcean har billiga VPSer (från $5USD/mån) som funkerar finfint att köra TS3 osv på.
2. Nej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

One.com hanterar bara webbsidor och emails. Det är ingen dator som du kan installera applikationer på.

Köp en VPS så kan du lägga upp en server.

https://www.digitalocean.com/ = ~ 42kr/månad
https://www.scaleway.com/ = ~ 29kr/månad

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av HypnoToad420:

Va? Discord är ju molnbaserat...?

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av HypnoToad420:

Discord kan du köra direkt i webbläsaren om du inte vill använda applikationen

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad (§1.6)*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk