Qpad QH-1339 Premium, rätt val eller finns det bättre?

Permalänk
Medlem

Qpad QH-1339 Premium, rätt val eller finns det bättre?

Hej Sweclockers!

Då var det dags för ett par nya hörlurar, något jag tycker är lite av en djungel. Jag har länge suttit och kollat på hörlurar nu och bestämt mig för att jag tänker lägga lite mer pengar på det denna gången. Jag kan INGENTING om ljud och har suttit med QH-90 i snart 3 år, jag hör ju dock skillnad på ett par bra hörlurar.

Jag har fastnat för dessa hörlurarna:

https://www.inet.se/produkt/6303372/qpad-qh-1339-premium#spec...

Anledningen till att jag är inne på dem är för att jag gillar Qpad som märke och mina QH-90 har suttit fint på mitt huvud i många år. Jag har också testat dem och blev helt bortblåst av hur bra ljud det var i dem, då har jag dock inga referenser att jämföra med i den prisklassen.

Då till frågan; är detta ett bra köp? Finns det bättre för samma mängd pengar? Jag vill gärna ha ett par lurar med mic på, därför försvinner tyvärr många bra. Säg gärna vad ni tycker och ge tips om det finns andra i samma prisklass som är mycket bättre.

Med vänlig hälsning,
Pontus.

Permalänk
Medlem

Vet inte mycket om QH-1339 men skulle personligen hellre gå med Philips Fidelio X2 + Vomoda Boom Pro. Mest på grund av att de är öppna.

Om du har ett privat rum och inte behöver oroa dig om ljudläckage så tycker jag att man borde investera i ett par öppna lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HydraGaming:

Vet inte mycket om QH-1339 men skulle personligen hellre gå med Philips Fidelio X2 + Vomoda Boom Pro. Mest på grund av att de är öppna.

Om du har ett privat rum och inte behöver oroa dig om ljudläckage så tycker jag att man borde investera i ett par öppna lurar.

Jag vill inte ha öppna hörlurar så då går de tyvärr bort.

Permalänk
Medlem

Efter att ha hittat och läst Sweclockers test på lurarna har jag valt att köra på QH-1339!

http://www.sweclockers.com/test/6140-tre-pakostade-headset-fo...

Permalänk
Medlem

@MuLLvaD3n
QH-1339 är rebrandade Beyerdynamics MMX 300, vilket är riktigt schyssta hörlurar. Sitter med ett par just nu och rekommenderar dem varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@MuLLvaD3n
QH-1339 är rebrandade Beyerdynamics MMX 300, vilket är riktigt schyssta hörlurar. Sitter med ett par just nu och rekommenderar dem varmt.

Jag har läst på nu och det verkar vara riktigt bra hörlurar! Det får bli ett köp, tyvärr finns de inte i lager på Inet och kostar mer om man beställer direkt från Qpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag har läst på nu och det verkar vara riktigt bra hörlurar! Det får bli ett köp, tyvärr finns de inte i lager på Inet och kostar mer om man beställer direkt från Qpad.

Glömde säga den största skillnaden mellan QH-1339 och MMX 300. När man köper QH-1339 får man med ett externt ljudkort (DAC), men vad du än gör använd INTE det. Förstår inte ens varför de skickar med den, helt värdelös ljudkvalité. Natt och dag skillnad på det och mitt moderkorts inbyggda Soundblaster Recon 3Di där moderkortets är vinnaren. Vet inte hur QH-1339 är med den vanligare ALC1150 men jag tvekar starkt på att det är sämre än det inkluderade ljudkortet.

Ett problem är att mikrofon brytaren sitter på det externa ljudkortet, men mitt tipps är bara att lägga in en hotkey för mikrofonen i din VOIP mjukvara. Själv kör jag ALT+SHIFT+< och det fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Glömde säga den största skillnaden mellan QH-1339 och MMX 300. När man köper QH-1339 får man med ett externt ljudkort (DAC), men vad du än gör använd INTE det. Förstår inte ens varför de skickar med den, helt värdelös ljudkvalité. Natt och dag skillnad på det och mitt moderkorts inbyggda Soundblaster Recon 3Di där moderkortets är vinnaren. Vet inte hur QH-1339 är med den vanligare ALC1150 men jag tvekar starkt på att det är sämre än det inkluderade ljudkortet.

Ett problem är att mikrofon brytaren sitter på det externa ljudkortet, men mitt tipps är bara att lägga in en hotkey för mikrofonen i din VOIP mjukvara. Själv kör jag ALT+SHIFT+< och det fungerar utmärkt.

Du menar en hotkey för att muta micen? Jag har inte haft ett sätt att göra det på mina QH-90 jag lirat med hitintills så det kommer nog inte bli ett problem med dessa heller! Men tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått hem mina Qpad qh-1339 tillsammans med ett Creative soundblaster z och allt jag kan säga är vad i helv***. Jag har aldrig köpt en grej till datorn som har gjort så stor skillnad som detta. Filmer, spel, musik. Allt blir bättre. Vilket ljud.

Permalänk
Avstängd

Har själv ett QH 1339 Premium med ett Asus Xonar U7, brutalt bra ljud faktiskt. Kondensator-mikrofonen är inte så tokig den heller.