Finns det någon router som INTE hänger sig?

Permalänk
Medlem

WRT 54 med DD-WRT är annars ohyggligt stabil .. även om den lämnar "en del" att önska på andra områden. Det var bättre förr ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Varför reboota något som fungerar utan problem och aldrig gått ner sig?

För jag vill inte få reda mitt i en CS:GO-match att jag kanske skulle ha gjort det.
Det är mycket jag gör för att förhindra saker som jag inte *vet* spelar någon till i slutändan.
Säkerhetsbälte, antivirus, överspänningsskydd, brandvägg alla är små åtgärder som eventuellt kan vara till stor fördel utan någon större nackdel.

Permalänk
Medlem

Har en Asus Asus RT-N66 någonting med stock BIOS och den har jag kört mer en ett par år nu utan ett enda problem.
Och de gånger det varit strömavbrott har den hoppat igång av sig själv helt utan problem.
Har 100/10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Spiffman:

Har inte lyckas knäcka min ubiquiti USG än.
Alla asus jag haft (rt-N56u, Ac56U och 2 till billigare) har behövt en reboot lite då och då efter att kört lite torrent kopplingar. Dlink och netgear behövde nästan en reboot efter varje session men det var nog närmare 10 år sedan.

Jag kör Netgear och den har aldrig hängt sig under flera års tid. Vissa måste ha fått måndagsexemplar om det hänger sig så ofta.
Nu har jag iofs bytt firmware, men den funkade bra med stock också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kör Netgear och den har aldrig hängt sig under flera års tid. Vissa måste ha fått måndagsexemplar om det hänger sig så ofta.
Nu har jag iofs bytt firmware, men den funkade bra med stock också.

Jag tror inte det handlar om måndagsexemplar utan att många felaktigt tror att det är routern som hänger när problemen i själva verket beror på något helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

@Otori: Kör du torrent över trådlöst så kan jag mycket väl tänka mig att routern inte vill med riktigt isf är det bara dra en kabel eller ställa ner antalet anslutningar ca 100-200 brukar fungera oftast men det beror även på annan trafik

Nej för sjutton, trådat GBit mellan router, NAS och mediaspelare. Några TV körs på wi-fi samt ett par plattor, bärbara samt telefoner.

Drog ner till 200 anslutningar samtidigt som custom fw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Har Asus RT-N65U (orig firmware) med Comhem 100/10 Coax och torrent, intern filkopiering kan gå 24/7 utan problem. Den har nog aldrig gått ner samt att jag rebootar den kanske en gång i månaden.
Kanske har haft tur.

Skrivet av iXam:

För jag vill inte få reda mitt i en CS:GO-match att jag kanske skulle ha gjort det.
Det är mycket jag gör för att förhindra saker som jag inte *vet* spelar någon till i slutändan.
Säkerhetsbälte, antivirus, överspänningsskydd, brandvägg alla är små åtgärder som eventuellt kan vara till stor fördel utan någon större nackdel.

Svårt att påstå något aldrig gått ner, om du reboota med jämna mellanrum

Skrivet av madtop:

Jag tror inte det handlar om måndagsexemplar utan att många felaktigt tror att det är routern som hänger när problemen i själva verket beror på något helt annat.

Jag påstår mig inte fått något måndagsexemplar. Problemet dyker inte upp om jag stänger ner Transmission på NAS'en och jag bytte ut nätverkskortet för att se om det är problemet. Var iofs likadant med när jag körde med en DS212.

Mediaspelaren har jag svårt att tro vara boven i dramat och TV-apparaterna är sällan igång.

Men har du några vettiga tips så tar jag tacksamt emot dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Svårt att påstå något aldrig gått ner, om du reboota med jämna mellanrum

Fast jag KAN påstå det eftersom den ALDRIG gått ner. OM det beror på ombootningar eller inte kan vi bara spekulera i.