Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Xiaomi mi pad 2

Vad är era erfarenheter av den. Tänkte ha den för surf och övervakning av 3d skrivare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2014

Hej!

Jag köpte en mi pad 2 med Windows 10 i våras. Betalade strax över 2000 för den.

Rent generellt är jag mycket nöjd med den. Byggkvaliteten är bra. Metallchassi och laminerad skärm gör att den känns riktigt bra att hålla i och använda. Just mitt exemplar hade en lite extra ljusinflöde på övre delen (ca 3mm) av skärmen. Inte för att det störde så mycket, men jag fick en ny platta efter lite väntan.

Windows 10 fungerar utmärkt på den (om man gillar W10 på tablets) - annars finns ren Android eller Android/W10 dual boot. Har inte provat Android (skall gå att flasha om den)

Det går mycket bra att surfa (Edge med 4-6 flikar blir det vanligtvis) och generellt sett inget lagg i UIt. Jag kör en del MS Office (Excel/Powerpoint) på den och det går också bra förutom en den gigantiska PPT:er - då blir den lite seg.

Batteritiden är ganska ok, klarar nog 6 timmars användning ungefär (har inte klockat). Jag upplever att min iPad Air 2 har bättre batteritid.

För att sammanfatta: en rätt så välbyggd surfplatta, kanske inte den billigaste (2kkr för 8" är ju en del) samt bra att kunna välja W10/Android.