Spridningskollen lägger ned

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Vad är KAT?

KickAssTorrents

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på En Idiot På Resa: 1-3 Box

Ginza 99 kr
Discshop 99 kr
CDON 99 kr"

Hahahahah

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Fantastisk nyhet, men det lär tyvärr dyka upp något liknande under annat namn inom kort. :/

Om detta är sant (jag tror det är kvalificerat struntprat) så är banne mig personerna bakom spridningskollen mer korkade än vad jag ens kunde drömma om.

Absolut men samtidigt har detta försök sedan dag ett skrikit ut av inkompetens. Bara det faktum att de på sin sida påstod att de hade rätt att begära pengar hur de ville och att man inte behöver redovisa hur man kommit fram till X och Y har laddat ned vad till domstol etc. bevisade bara vilka klåpare som hade hand om detta. Så jag skulle inte förutsätta att detta skulle vara skitsnack.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det enda Spridningskollen har lyckats med är att få folk medvetna om att skydda sitt IPnummer.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xfade:

Det enda Spridningskollen har lyckats med är att få folk medvetna om att skydda sitt IPnummer.

Ungefär som antipiratbyråns framfart på mitten av 2000-talet. Slutade bara med att folk började använda VPN på en alldeles högre skala. Man gick ifrån DC++ till torrents etc.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Se på fan, goda nyheter läser jag inte så ofta. Tackar!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad dom förväntade sig.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

DRM stoppar aldrig en pirat, det drabbar endast betalande kunder.

Extremt populära applikationer som säljs i kanske tiotals miljoners exemplar får ofta en väldigt stor skara som försöker knäcka skyddet där de ibland lyckas, ju mindre populär programvara ju mindre andel försöker att knäcka skyddet.
Så nej ditt påstående generellt är fel.
Däremot är det även skit för betalande kunder, men inom många områden finns det inga kända icke betalande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

detta står dock ingenstans utan är något artikelfärfattaren hittat på själv, tror knappast de inte räknat med denna reaktion om dom inte bott under en sten senaste 10 åren

vad själva syftet med hela spektaklet var har jag svårt att förstå dock, kanske bara ville ha uppmärksamhet vilket de så klart lyckats med till en billig peng, dock är det ju inget direkt varumärke som lyfts fram, så de verkar ju lite skumt

Det finns ju vissa organisationer som påstår sig ha stöd för att fildelning påverkar försäljningen negativt, och i och med detta går de ut och skräms emellanåt och det är väl samma nu.

Dock är det lite anmärkningsvärt att de stänger ner pga hårt motstånd, och att de erkänner att det är så, och inte för att de anser sig "färdiga för den här gången" eller vad de nu brukar komma med för skit annars.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Nog den bästa artikeln på sweclockers "Historia"

Permalänk
Medlem

Hoppas att Gothia Law förlorade ordentligt med pengar på den här satsningen.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Ser ni inte sambandet? Spridningskollen dyker upp helt oväntat och skapar rubriker över hela Svea rike, uppmärksamheten är total. Bahnhof rider snabbt upp likt en riddare på sin vita häst och ryter kraftigt till: "Jag skall beskydda er, mina älskade internetare!".

"Någon" avslutar spridningskollen och stormen av negativa åsikter förvandlas nu plötsligt till en uppsjö av hyllningar till vår kära bredbandsleverantör. Vad vi alla ska fråga oss är kanske om Spridningskollen är tidernas största PR-kupp á la Jon Karlung.

http://2.bp.blogspot.com/-pEdqHCCCYH8/TZwUWns9IvI/AAAAAAAAACI/agvdOcQ5p50/s1600/foliehatt.jpg

Absolut. Och Jesus gick visst på vattnet sist jag kollade historie-boken.
Tror du stirrar för djupt ner i glaset om vi säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För en gångs skull segrar rättvisan.
Kan inte tänka mig att piratkopiering innebär minskade intäkter.
För min del så har jag snarare skaffat mer än vad som var tänkt.
Började t ex kolla på en serie som jag senare såg att HBO har. HBO var ett faktum. Numera sitter man med både Netflix, Viaplay, Spotify och HBO varje månad. Svaret är för att det är enkelt och tillgängligt överallt.
Jag tror att de enda som fortfarande kan förlora lite på detta är filmindustrin. Men sanningen är nog snarare mer att den film som laddas ned förmodligen aldrig skulle skapat någon intresse så starkt att man hade hyrt den eller gått och sett den på bio. Det är ju en hel del skräp därute.
Som en liten anekdot så kan man fråga sig vad denna hetsjakt kostar i paritet med vad de i verkligheten förlorar.
Personligen har jag inte laddat ned något på flera år.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du och dina 8+ Bra Inlägg, ta på er den hatten, o kolla lite fakta istället!

Kollar du inte upp vad du skriver, eller du skriver bara vad du tror?

Mitt inlägg var så befängt att jag trodde det var uppenbart att det var sarkastiskt, med bilden på kungen iklädd foliehatt som ytterligare parodiserade idén. De +8 insåg troligen att det ej var seriöst.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

I meddelandet skriver de att debatten kring fildelning är väldigt polariserad och politikers åsikter skiljer sig mycket från gemene mans, vilket de inte hade väntat sig.

Vilken överraskning.

Permalänk
Medlem

Säg vad ni vill om fildelning och politikers åsikter, folket har tala och drivit sin vilja igenom. Politikerna förstår nog också at det är något som strider mo folkets vilja och väcker agg och motvilja, så det til slut kan bli deras karriärs bana om dem försöker göra karriär på att göra en alldaglig syssla i stugorna föremål för at beivras med lagens långa arm. De får räcka at dom har gjor det olagligt, föröker dom göra nåt åt det, då reagerar folket, för man skiter ju i skämtlagar som inte borde finnas för at kanske 80 procent av befolkningen trotsar den lagen. Så nu ska vi ha en tårtbit för at fira rättvisans lilla seger för allmogen.

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att detta var ytterligare en ganska väl genomförd skrämseltaktik.

Utan att sitta på statistiken går det inte att uttala sig om taktiken fungerar eller ej, men min magkänsla säger att piratkopieringen faktiskt dippar när sådant här blåser upp.

Tänk arbetslösa, föräldrar, studenter och andra grupper som kan ha det ekonomiskt tungt. Då vill man inte ha hem en extra räkning precis. Har man dessutom inte helt koll på tekniken så skrämmer det rätt väl.

Kan de bakom kampanjen dessutom gömma sig bakom ett frontande företag så slipper de den negativa feedbacken. Det är massorna de vill förändra - de tekniskt kunniga piraterna försvinner nog aldrig helt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Jättemånga, tydligen. Branchen blöder och går snart i konkurs

Nä men allvarligt nu...

Jag får via CD-baby ut i snitt $0.0041 per stream. Top 1 på Sweden top 50 har drygt 160 000 streams OM DAGEN, det blir alltså dryga 18 000 DOLLAR på en 28-dagarsperiod.. Men brachen blöder... Uuuuj vad dåligt det går

Kan även tilläga att avtalet med CD-Baby ser ut så att man får behålla 91% av intäkterna, så det är inget guldavtal direkt, så de som är omhuldade av stora bolag har det nog bättre ändå

Tack förresten för komplimangen

Du felstavade bransch två gånger, så från en internetfrämling till en annan så vill jag bara belysa detta klavertramp.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Det var nog det bästa jag hört på länge. Då tankar vi vidare.. Skämt åsido. Jag kör på Netflix och Spotify.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av skog1s:

Du och dina 8+ Bra Inlägg, ta på er den hatten, o kolla lite fakta istället!

Kollar du inte upp vad du skriver, eller du skriver bara vad du tror?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Se även;

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Gothia Law beskrev det som att de startade initiativet på uppdrag av kulturbranschen. Sanningen ligger nog närmare det att de själva presenterade denna "affärsidé", efter modell som prövats utomlands.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Perfekt, då slipper jag använda min VPN till det.

Permalänk

A+ i betyg.

Skrivet av Foxmaner:

Lol jag som hade ett gymnasiearbete om dom. Och nu stänger dom ner sidan...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

------> Stilfigurer

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Victory! Äntligen, lite bra nyheter.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Tror Bahnhof's faktura på 2500kr släckte ned dem

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Hjälpsam

Good riddance!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethics:

"Bästa pris på En Idiot På Resa: 1-3 Box

Ginza 99 kr
Discshop 99 kr
CDON 99 kr"

Hahahahah

Faktiskt en sjuk rolig dokumentärserie som alla borde ladda ner nu. Nä men skämt åsido, kan verkligen rekommendera den

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Extremt populära applikationer som säljs i kanske tiotals miljoners exemplar får ofta en väldigt stor skara som försöker knäcka skyddet där de ibland lyckas, ju mindre populär programvara ju mindre andel försöker att knäcka skyddet.
Så nej ditt påstående generellt är fel.
Däremot är det även skit för betalande kunder, men inom många områden finns det inga kända icke betalande.

Känns som ett grundlöst påstående från din sida. Jag tycker att mitt påstående är generellt korrekt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version