Blacklisted av MX Toolbox utan anledning!?
Hej. Börjar bli förtvivlad. Arbetar på kontor i Quito, Ecuador. Flera företag (och Svenska Konsulatet) har samma internetleverantör här och vi använder samma router. Jag administrerar hemsidor och e-postkonton åt konsulatet och 3 företag här.
Den webserver vi använder för dessa företag finns fysiskt i Denver, USA. Vi blev för en tid sedan "Blacklisted" av MX Toolbox. Det var vårt ip som providern "Netlife" här i Ecuador ger oss som blev bannat. IP: 186.4.192.157. Utan till synes någon anledning. Vi har sökt efter virus, skadlig kod mm i alla anslutna datorer, men det verkar ok. Den server vi använder har namn: www.blackwirehosting.com, med ip nr: 68.70.174.83 Vi har även försäkrat oss om att ingen sysslar med e-post spamning.
Vi har inga problem med internetuppkopplingen, vi kommer ut på alla webbsidor utom de som finns på denna servern. Jag kan ej heller nå servern för att uppdatera och vi kommer inte åt mailkontona på denna server. Allt annat fungerar, vi kommer ut på andra servrar och ftp konton.
Så fort vi använder datorer utanför kontoret på andra internetuppkopplingar så fungerar det... nu har vi haft det såhär i 3 veckor. Det konstiga är att några dagar har det fungerat, som t ex idag, när vi kom till kontoret på morgonen fungerade allt som det skulle, men ca 2 tim senare så blockades vår kommunikation till denna server.
Vi följde i början "MX Toolbox" anvisningar för att whitelista ip nr och har nu sedan 2 veckor varit fria från blacklistning. Men problemet kvarstår. Sedan har ju MX Toolbox börjat begära betalt för tjänster och om man ska få snabbare service mm. Helt oetiskt att de först kan svartlista utan att man blir förvarnad och kan göra något åt problemet eller får reda på direkt varför...
Tycker det luktar lurendrejeri, precis som en del antivirusföretag hade sidoverksamheter där de även producerade virus...
Om någon har bra tips om att åtgärda detta, snälla hör av er snarast.
Gracias