Köpa steam-valuta utan att koppla accountet till paypal etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Köpa steam-valuta utan att koppla accountet till paypal etc.

Är det möjligt? Har själv inget kort som fungerar på nätet och blev lite sugen på att köpa några skins.

I andra spel jag har lirat har man exempelvis kunnat köpa mot mobilfaktura/direktbetalning via densamma eller kunnat gå in i en affär(typ gamestop) och köpa koder. Aldrig använt mig av Steam-shop och har ingen lust att traska ner på stan för att kolla om någon lika gärna kan ge ett svar här.

För övrigt hur fungerar det vid köp av CS-skins, får man de direkt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av psycat:

Är det möjligt? Har själv inget kort som fungerar på nätet och blev lite sugen på att köpa några skins.

I andra spel jag har lirat har man exempelvis kunnat köpa mot mobilfaktura/direktbetalning via densamma eller kunnat gå in i en affär(typ gamestop) och köpa koder. Aldrig använt mig av Steam-shop och har ingen lust att traska ner på stan för att kolla om någon lika gärna kan ge ett svar här.

Tyvärr är det någon typ av kort som gäller.
Eller du kan köpa bitcoins över nätet via swish och betala med.

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

@psycat: Är det inte att bara köpa presentkort? Borde funka galant och det kostar inte ett öre mer än vad det skulle göra annars.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@psycat:

*Tråd flyttad*
Jag flyttade tråden till ett lämpligare underforum. Den passar bättre i underforumet för spelklienter.

/David - Moderator

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aberration
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av psycat:

Har du Swish? Kolla i nån av alla de svenska CS skins grupper på fb. Du går back 25-40% om du köper skins via Steam Market. T.ex du köper ett skin för 10€ så är det värt 6€ egentligen.

i7 8700K 4.6GHz|ASUS TUF Z370-PLUS GAMING|GTX 1070| Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200MHz| SanDisk Ultra Plus 256GB| Kingston SUV400 120GB| WD Blue 1TB 7200RPM| Corsair RM850i| SolusProject Linux x64| IGN: Kattmat | Discord: Kattmat#0001 Hittas oftast i PUBG kanalerna på Geeks Discord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av psycat:

Steam-gåvokort och -plånbokskoder är ett enkelt sätt att lägga pengar i din egen Steam-plånbok eller för att ge den perfekta spelgåvan till din vän eller familjemedlem.
Steam-gåvokort fungerar precis som ett presentkort och Steam-plånbokskoder fungerar precis som en aktiveringsnyckel för spel. Båda kan lösas in på Steam för köp av spel, programvara, plånbokskredit och allt annat du kan köpa på Steam. Du kan hitta Steam-gåvokort och -plånbokskoder i butiker runtom i världen, i flera olika valörer.
Notera: Steams presentkort kommer att konverteras till valören i din Steam-plånbok vid inlösning, oavsett var de köptes.
Källa: https://store.steampowered.com/account/redeemwalletcode

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)