Permalänk
Medlem

Ubiquiti switch US i sverige

Hej.
Ubiquiti märker vissa switchar med US (länk).

Hur fungerar dessa i Sverige? Förutom att volten troligen är 110? Men det borde lösas med en 230v adapter. De säljs ju bevisligen i Sverige, men vad skiljer dem åt? Bör jag köpa en "world" enhet istället för en US?

Regards

Permalänk
Medlem

US betyder ingenting annat än "Unifi Switch"i sammanhanget. Unifi är Ubiquiti:s controller-mjukvara för att administrera deras enheter så som t ex accesspunkter och numera den senaste generationens switchar. Tanken är väl att alla enheter ska finnas tillgängliga under ett och samma tak för lättare administration och att det då ska kännas som ett givet val att köpa en Unifi Switch om man redan har deras APs. Sen vet jag faktiskt inte om switchen fortfarande går att administrera via CLI och/eller web-GUI eller om all administration är låst till Unifi.

Permalänk
Medlem

Aaaah okay. Tyckte det var märkligt att USA grejer skulle säljas här
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekwall77:

Hej.
Ubiquiti märker vissa switchar med US (länk).

Hur fungerar dessa i Sverige? Förutom att volten troligen är 110? Men det borde lösas med en 230v adapter. De säljs ju bevisligen i Sverige, men vad skiljer dem åt? Bör jag köpa en "world" enhet istället för en US?

Regards

Värt att nämna är att de säljs även utan PoE-stöd, såvitt jag vet finns det i dagsläget US-24 och US-48.
Jag har precis beställt en us-24 från evx och hoppas på leverans imorgon

US-24,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3982969

US-48,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3982979

Permalänk
Medlem

Najs!
En 24 switch hade ju varit mumma. Inte för att man direkt har så många enheter att koppla in, men det är ju coolt

Verkar vara nya Ubiquiti switchar på väg. Bland annat en unifi 8 portars switch med 4 poe + 4 non poe. Så jag siktar in mig på en sådan, när de nu väl kommer. Hade passat vårt behov perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekwall77:

Najs!
En 24 switch hade ju varit mumma. Inte för att man direkt har så många enheter att koppla in, men det är ju coolt

Verkar vara nya Ubiquiti switchar på väg. Bland annat en unifi 8 portars switch med 4 poe + 4 non poe. Så jag siktar in mig på en sådan, när de nu väl kommer. Hade passat vårt behov perfekt.

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Har inte fått något leveransdatum från UBNT ännu på Unifi Switch 8 GE ports PoE 60W 4 ports PoE. Prismässigt kommer den att vara upp mot 1000:- billigare än Unifi Switch 8 GE ports PoE 150W, beroende på vart man beställer den självklart.