Intresseanmälan överlåtelse fritt Telenor 4G abb. (flat rate)

Permalänk
Avstängd

Intresseanmälan överlåtelse fritt Telenor 4G abb. (flat rate)

Jag kommer numera ingen vart med att "pausa" mitt 4G abb från Telenor, numera är jag då en nöjd fiberkund så behovet uppstår enbart i en sommarstuga under sommarhalvåret.

Abonnemanget:

http://imgur.com/a/q6IiO

Helt fritt abb och jag aldrig fått någon klagan om att missbruka min bandbredd.....

Grundkostnaden är då 250 :- för en överlåtelse men sannolikt är det abonemannget värt mer vid en överlåtelse.

http://imgur.com/a/gXz6E

Hur överlåter jag mitt abonnemang?
http://www.telenor.se/kundservice/faq/

- Överlåtes till högstbjudande,

- Jag har fri rätt att välja vem jag vill med flera intresserade.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Börjar med budet att jag tar överlåtelseavgiften.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Jag är inte intresserad men undrar vad syftet med överlåtelsen är? Är der för att tjäna penga eller vill du bara bli av med det?

Är det det senare fallet så säg upp det så slipper du strulet med att försöka överlåta det till någon, såvidare det nu inte är ett superbra abbonemang som inte går att få tag men det har ju inte riktigt framgått i tråden (ivf inte tydligt i alla fall), isf borde du förtydliga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Jag är inte intresserad men undrar vad syftet med överlåtelsen är? Är der för att tjäna penga eller vill du bara bli av med det?

Är det det senare fallet så säg upp det så slipper du strulet med att försöka överlåta det till någon, såvidare det nu inte är ett superbra abbonemang som inte går att få tag men det har ju inte riktigt framgått i tråden (ivf inte tydligt i alla fall), isf borde du förtydliga det.

Ganska vedertaget att mobila abonnemang med fri surf och hög hastighet inte längre går att få tag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ticcle:

Ganska vedertaget att mobila abonnemang med fri surf och hög hastighet inte längre går att få tag på

Du förutsätter att alla är lika insatta som dig, oavsett vad som sätts ut så kan man utgå ifrån att det finns en liten grupp som anser att det är vedertaget. Majoriteten lär inte ha koll på det här och marknaden synns även utanför Swecklockers
Om det är som du säger och du tycker att det är fel att TS skriver "unikt/icke existerande på marknaden mobilt abonnemang med fri surf och hög hastighet med låg månadskostnad överlåtes till högstbjudande" som info så anser jag att det är fel och det behöver förtydligas.

Permalänk
Medlem

Frågetecknet är väl mest om man kan lita på att abonnemanget kommer finnas kvar så länge man vill. Har läst om andra fri surf abonnemang som de infört en gräns på. Så länge man enbart betalar överlåtelsesumman är det ju inte hela världen, men om någon betalar en större summa för att överta så skulle jag då vilja få en garanti att abonnemanget inte helt plötsligt kan försämras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Frågetecknet är väl mest om man kan lita på att abonnemanget kommer finnas kvar så länge man vill. Har läst om andra fri surf abonnemang som de infört en gräns på. Så länge man enbart betalar överlåtelsesumman är det ju inte hela världen, men om någon betalar en större summa för att överta så skulle jag då vilja få en garanti att abonnemanget inte helt plötsligt kan försämras.

Jag har precis samma abbonemang.Telenor ändrar inte paketet utan så länge du inte accepterar förändringar eller ändrar i ditt paket så kommer du ha helt fri surf. För mig är detta guld värt.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Jag är inte intresserad men undrar vad syftet med överlåtelsen är? Är der för att tjäna penga eller vill du bara bli av med det?

Är det det senare fallet så säg upp det så slipper du strulet med att försöka överlåta det till någon, såvidare det nu inte är ett superbra abbonemang som inte går att få tag men det har ju inte riktigt framgått i tråden (ivf inte tydligt i alla fall), isf borde du förtydliga det.

Det är tre månadersuppsägning, säljaren sparar 1197 kronor eller ca. 52 st Julöl från systemet vid överlåtelse.

Sedan att någon får möjlighet att fortsätta på den bättre prisplanen, givet att det är OK att behålla abonnemangsmodellen vid överlåtelse.

Till sist vill nog herren om det finns möjlighet få en extra slant därmed budgivningen.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Hur är det med villkor vid överlåtelse? Tycker mig ha sett att en del sådana här abonnemang inte kan överlåtas 'direkt' eftersom operatören anser att abonnemanget inte längre finns och då kräver att villkoren ändras vid överlåtande.