Verilog FPGA GPIO inputs tas inte emot

Permalänk

Verilog FPGA GPIO inputs tas inte emot

Jag håller på och jobbar med en interface från en MBED till en FPGA (cyclone II). För att göra detta har jag valt att använda mig av 4 styck input linjer på GPIO som kommer att höjas/sänkas för att ge instruktioner till fpga. När jag använder mig av brytare (switches) på fpga för att testa om min logik är rätt, så kommer alla outputs som de ska.

När jag skickar samma data via GPIO från MBED, så händer ingenting. Jag har kollat så att MBED höjer på sin ände (till 3.3V), vilket den gör, men när man pluggar i kabeln till fpga så ger den bara 1.4V, vilket jag misstänker är anledningen till att fpga inte känner av datan. Någon som har en anning om varför detta händer, och hur jag isåfall fixar det?

-Jag har kollat så att jag har kopplat in till rätt pins, och MBED samt fpga har samma jord.

Tack för hjälp!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Vila i frid

Specen säger väl att MBED IO kan leverera 3,3V och 4 mA. Det verkar som att du inte programmerat FPGAn rätt. Kika på sidan 2-56 i Cyclone Device Handbook (Feb 2007).

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Specen säger väl att MBED IO kan leverera 3,3V och 4 mA. Det verkar som att du inte programmerat FPGAn rätt. Kika på sidan 2-56 i Cyclone Device Handbook (Feb 2007).

Glömde att uppdatera tråden. Felet visade sig vara att några av filerna som quartus genererar hade på något sätt blivit korrupt. Löste felet genom att ta bort alla filer i projektet förutom verilog koden och projekt filen, så återskapade quartus regenererade filerna utan problem. (Visade säg att alla ändringar jag gjort på i mina försök att fixa det var helt onödiga, ursprungskoden/inställningarna jag hade var rätt).

Tack för din hjälp iallafall!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |