Permalänk
Medlem

Tjänsteleverantör fiber

Hej allihop. Ska få fiber till sommarstugan och ska börja kolla upp vilken internetleverantör man ska välja. I sollefteå stadsnät som stugan tillhör kan jag välja mellan: Alltele,T3,Universal Telecom,Bahnhof och Bredband2. Har hört mycket bra om Bahnhof men nu verkar dom ha problem som jag läst eller gäller det bara vissa områden?. Tacksam för svar;)

Permalänk
Medlem

Välj bahnhof om du gillar att dom inte är POK, annars väljer du någon annan leverantör. Om sollefteo stadsnät går ner så får du problem oavsett leverantör

Permalänk
Medlem

Har själv BB2 och är helnöjd med dom..Bra ping i spel ..Har haft dom i över 10 år nu och dom få gångerna det har gått ner så har det till 99% stadsnätets fel eller någon klant som grävt av en kabel.
Supporten har jag bara positiva erfarenheter av dom gångerna jag behövt ringa dom.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Välj bahnhof om du gillar att dom inte är POK, annars väljer du någon annan leverantör. Om sollefteo stadsnät går ner så får du problem oavsett leverantör

Jo det med att stadsnätet kan dö förstår jag tänkte mest folks erfarenhet av support etc. Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@shn93: Mjo, dom har ju växt en del så frågan är ju om supporten har växt lika snabbt. Alla leverantörer går ju igenom såna perioder, jag har haft problem med telia och bbb, men aldrig med bahnhof och comhem.
Kolla priserna och om priserna ligger nära varandra så hade jag personligen kört på bahnhof, dom har ju sin anonymiseringstjänst som finns både som fri och rätt billig betal variant, betal varianten fungerade riktigt bra för mig, drivs av en stiftelse och stiftelser behöver tydligen inte logga data (om jag minns rätt) https://integrity.st/ , betalvarianten kan köras på flera enheter (exvis mobilen)

Permalänk
Medlem

Kan absolut rekommendera Bahnhof. Deras tjänst har fungerat utmärkt för mig under ett par år som jag bott i Helsingborg. Har i dagsläget 500/100 och det är helt underbart vilka hastigheter man får.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!