Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Random dippar i ljudet med Chromecast gen 2

Permalänk
Medlem

Random dippar i ljudet med Chromecast gen 2

Hej! Vet inte om detta är rätt forumkategori för mitt inlägg(?), men jag provar.

Har en chromecast gen 2 som jag köpte för några månader sedan och upplever ett problem med den som ibland är sjukt irriterande. Det är att det ibland blir lite slumpmässiga "dippar" i ljudet när jag lyssnar på musik (Spotify, och någon annan chromecast player jag har provat med för att spela upp låtar som är lagrade lokalt på min Android-telefon) i min chromecast. Det händer alltså aldrig när jag kollar på film via t.ex. Netflix eller något sånt så trodde först det berodde på Chromecasten ihop med Spotify-appen, men sedan efter det så har jag provat andra chromecast-spelare och spelat upp lokala musikfiler från min telefon, och det har blivit samma sak där, så måste vara något annat.

Med "dippar" menar jag att ljudet fade:as ut och in i igen i totalt kanske typ 0.2s, alltså väldigt kort så "försvinner" bara ljudet, men inte helt tvärt utan det blir typ som en snabb "svacka" där ljudet försvinner och fort kommer tillbaka igen.

Lite konstigt då jag har bra signalstyrka på Wifi:t då routern befinner sig ca 5 meter från Chromecasten och 5m från mig med min telefon. Någon annan som upplevt detta eller som har någon aning om vad det beror på?