Vill ha kritik på min webbsida om Disputatio

Permalänk
Medlem

Vill ha kritik på min webbsida om Disputatio

Hej.

Jag har en server på Discord vid namn Disputatio. För varje kvart som går, så hämtas information från Discord om min server, som i sin tur lagras i databasen och därefter hanteras av webbsidan som jag har skapat. Webbsidan är för tillfället endast anpassad för datorer. Den hämtar även datan från databasen rätt så segt. Om någon är mycket kunnig inom SQL och både vill och har tid till att hjälpa mig, kontakta mig gärna över PM

Jag kommer så småningom att låta de som är inne på Disputatio, att ladda upp deras datorspecifikationer.

Det jag vill veta från er, är följande:

  1. Har jag missat något på sidorna om någon användare, något spel och/eller någon kanal?

  2. Innehåller webbsidan några buggar och/eller säkerhetshål?

  3. Vad mer kan jag lägga in som nyttig information för varje användare, spel och kanal?

  4. Vad mer kan jag lägga in på statistiksidan?

  5. Har jag missat någon viktig information på om-sidan?

  6. Hur är engelskan? Är den bra? Ingen särskrivning, missar bland orden, eller nått sånt?

Adress: https://disputatio.se/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Kollade igenom sidan lite och har endast några få synpunkter

Den första (och enda) punkten som jag har att "klaga" på är att på "Users/Home" och "About" sidorna så får jag upp en scroll bar och kan scrolla, trots att jag ser allt innehåll. Min skärm är 1366x768px om det är till någon hjälp. Annat än det så tycker jag att den ser bra ut Bilden visar att hela sidan syns, dock att jag kan scrolla lite ändå.

Engelskan tycker jag är helt okej, den känns dock inte helt formell, utan lite mer som att man skriver det till någon snarare än att det är en "info" sida, dock det som står är bra tycker jag. Vill du att jag förklarar mer runtom Engelskan så är det nog enklare att ta i pm

Annars tycker jag sidan var bra, snygg och minimalistisk!

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem

@wahlmat: Tusen tack för dina synpunkter

Har minskat tomrummet under innehållet från 100 pixlar till 50 pixlar, så nu borde du inte kunna skrolla på de sidorna. Jag har 1280x1024 i skärmupplösning, så jag har inte behövt skrolla och därmed inte sett hur konstigt det såg ut

Ah! Suveränt! Jag skickar ett PM till dig någon gång i kväll.

Tack! ^^,

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.