Streama till Twitch via Net1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2012

Streama till Twitch via Net1

Halloj!

Har en liten funderare här!

Net1 har en Höstkampanj på "Bredband - FRITID", routern till fritidsabonnemang för 395kr. Detta är då en tjänst som ger dig obegränsad surf för dagarna du betalar, (30 dagar = 499:-) Och eftersom fiber är lite väl dyr att installera i huset & jag är intresserad utav att streama låter detta som en snabb och enkel lösning.

Men till frågorna!

Enl "prisfakta.se" ska nerladdning vara 25mbit / uppladdning 10mbit, men hur mycket får man ut egentligen?

Jag kommer att ha konstant uppladdning av ca 2500kb/s ifrån min sida, kommer dom att klaga på att jag överbelastar deras nät?

Även fast dom går ut med Obegränsad surf, kommer dom sänka min hastighet om jag överskrider 100/200gb?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Med tanke på deras extremt långsamma hastigheter så kommer du nog aldrig upp i 100/200gb hur mycket du än försöker. Jag har aldrig hört talas om någon som har mer än ca 1-5mbit i hastighet. Det finns en tråd om detta på Swedroid som kan vara intressant att läsa innan man testar Net1:
http://www.swedroid.se/forum/threads/net1-erbjuder-fri-surf.1...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Skaffa ALDRIG Net1. Jag hade det en månad, fick ut 1,2 ner och kanske 0,1 upp. Det låter ju ok för att surfa nyheter m.m va? Men nej, ofta var det så förbannat långsamt att man gav helt enkelt upp.

Net1 är ett riktigt bluff företag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Du kommer nog inte lyckas streama med Net1. Oftast duger det inte ens till att surfa med.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2012

Alright, tack för snabba svar!

Blir inget Net1 för mig då ^^