Tips på bra headsets (främst för gaming)

Permalänk
Medlem

Jag vet ju att de ska vara rätt balanserade vad gäller bas osv . Men grejen är väll den att mina verkligen inte har någon bas överhuvudtaget . Bara diskant . Det blir oerhört jobbigt att lyssna på i längden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.d.m:

Jag vet ju att de ska vara rätt balanserade vad gäller bas osv . Men grejen är väll den att mina verkligen inte har någon bas överhuvudtaget . Bara diskant . Det blir oerhört jobbigt att lyssna på i längden

Skickades från m.sweclockers.com

Det är troligtvis inte någonting fel på lurarna så vida dom inte låter olika L/R eller om du explodera dom.
Deras ljud signatur är väl helt enkelt inte din typ.

Permalänk
Medlem

Jag gillade ljudet i GSP 350 var hur bra som helst. Känns väldigt konstigt att det skulle bli helt tvärtom med deras dyrare alternativ

Permalänk
Medlem

Köpte ett Siberia 350 häromdagen för 1100 pix, blev faktiskt sjukt nöjd. Har ingen direkt erfarenhet av andra gaming lurar men dessa duger gött för mig. Fick stänga av 7.1 ljudet för WoW dock då det blev alldeles för mycket ljud som man inte hört innan^^

I CS:GO så funkar det prima, tycker man hör riktigt tydligt vart de andra spelarna för ljud av sig.

Har inte testat i OW än men det kommer och jag förväntar mig ingen dålig upplevelse där heller.

FÖ så har jag stor skalle och tycker lurarna sitter bekvämt efter X antal timmar gibbande.

Permalänk
Medlem

Var återigen och bytte in hörlurarna och tog återigen Sennheiser GSP 350 då ljudet var superbra på dem får hoppas micen inte glappar på dessa bara.

Netonnet ska verkligen ha cred, köpte som företagare och har ju inte rätt till öppet köp hos dem när man gör så. Men ändå gick de med på att byta tre gånger. Bästa kundservice jag någonsin haft.