Finns här någon som har läst programmering eller läser programmering i Karlstad Universitet??

Permalänk

Finns här någon som har läst programmering eller läser programmering i Karlstad Universitet??

Hej
Först jag vill att säga jag är inte svensk man så i frågan språket kan bli lite konstigt

Jag går i gymnasie årskurs 3 just nu i Karlstad och jag tror jag måste bestämma min framtid snabbt som möjligt eftersom jag började gymnasiet lite sent(p.g.a jag är invandrare).

Jag vill att läsa programmering eller webbprogrammering vidare efter gymnasiet och jag hörde att man kan läsa programmering även i Karlstadsuniversitet.

Frågan kan bli lite stort men, om vi jämför Karlstadsuniversitet med andra universitetet eller högskolor, är Karlstadsuniversitet bra på programmering?? (Hoppas att ni förstår min fråga, jag vet inte hur kan man formulera fråga på riktig sätt..)

Med bra och dålig jag menar programmeringsföreläsnings kvalitet, yrkesmässighet om programmering, att få jobb..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev:

Hej
Först jag vill att säga jag är inte svensk man så i frågan språket kan bli lite konstigt

Jag går i gymnasie årskurs 3 just nu i Karlstad och jag tror jag måste bestämma min framtid snabbt som möjligt eftersom jag började gymnasiet lite sent(p.g.a jag är invandrare).

Jag vill att läsa programmering eller webbprogrammering vidare efter gymnasiet och jag hörde att man kan läsa programmering även i Karlstadsuniversitet.

Frågan kan bli lite stort men, om vi jämför Karlstadsuniversitet med andra universitetet eller högskolor, är Karlstadsuniversitet bra på programmering?? (Hoppas att ni förstår min fråga, jag vet inte hur kan man formulera fråga på riktig sätt..)

Med bra och dålig jag menar programmeringsföreläsnings kvalitet, yrkesmässighet om programmering, att få jobb..

Jag läste där från 2010 till 2013.

Läste programvarudesign. Tyckte att det var bra nivå på kurserna och att vi fick lära oss relevanta tekniker om man bortser från all jäkla C programmering. Jobb tror jag inte blir något problem känns som de flesta it-företagen i karlstad söker folk och det är lite huggsexa om arbetskraften idag. Företaget där jag jobbar söker flera positioner och vet att flera konkurrenter också gör det.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pluggar själv en IT-utbildning på KaU och kan varmt rekommendera det. Många doktorander och forskare från andra länder som man kommer i kontakt med mot slutet av utbildningen. Speciellt IT-säkerhet är ett område där de ligger långt framme vad gäller forskning vad jag har förstått. Bra kontakt med företag också.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold