Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Trådlöst tangentbord

Jag har nyss skaffat nytt skrivbord och är nu sugen på att bli av med så mycket kablar som möjligt. Därför är jag sugen på trådlöst tangentbord och mus.

I dagsläget sitter jag på ett Microsoft ergonomic keyboard 4000 samt en Logitech MX518, båda dessa gillar jag men vill som sagt bli av med kabeln.

Det verkar finnas ganska litet utbud utav trådlösa tangentbord, finns det en anledning till det?
Är det någon som har några erfarenheter?

Jag spelar lite sporadisk CSGO samt lite starcraft på hobbynivå, men musen behöver klara av det.

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2014

Musen borde iallafall vara en m x master, tangentbord lämmnar jag till någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Sålänge du inte har en mikro i gamingrummet eller åker mycket på stora LAN ska det inte vara några problem med trådlösa tbord. Trådlös mus är inget jag kan rekommendera dock, isåfall om det finns möjlighet att koppla in sladd. Just det här med att man kan behöva avbryta en match för att musen är låg på batteri och behöver ladda är inget jag rekommenderar.

Se istället till att göra en bättre kabelhantering. Skaffa en mousebungee till att börja med, det gör att din mus känns trådlös och du slipper dra en kabel över skrivbordet hela tiden. Ett av mina bästa köp någonsin till datorn.

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Jag kör med logitech k800. Lirar OW, TiF2 och har 0 problem.

Den har bra kuddar för grepp i undrliggande yta och helt ok batteritid.

Köpte denna mest för att den inte går på batterier som inte går att ladda upp utan man laddar helt sonika upp den med en usb anslutning.

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |