Gymnasiearbete. Göra hemsida för CS:GO skins

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2014

Gymnasiearbete. Göra hemsida för CS:GO skins

Tjena!

Det är dags för mig att börja med mitt gymnasiearbete och jag har bestämt mig för att göra en hemsida. På hemsidan ska man kunna räkna ut % av ett CS:GO skins värde för att göra det enklare för folk som inte förstår hur tradingsystemet fungerar med quicksells osv.

Jag har börjat göra designen och jag gör hemsidan i Dreamweaver. Men här kommer det stora problemet. Hur får jag fram priser med någon form av sökfunktion? Jag har sett att SteamAnalyst har någon skin värderare finns det någon liknande som är gratis? Hjälp uppskattas!

Mvh Kevin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Sep 2003

Du måste använda dig utav utav t.ex JavaScript eller PHP för att kunna göra en interaktiv hemsida.

Jag själv använder PHP till det mesta, men ska du bara ha en uträkningsfunktion så lär det bli lättast att använda JavaScript då du inte behöver använda dig av någon webbserver med det.

Det skulle t.ex kunna se ut såhär:

HTML

<input id="value1" type="text" oninput="calculate()" /> <input id="value2" type="text" oninput="calculate()" /> <input id="result" />

JavaScript

<script> function calculate() { var inputValue1 = document.getElementById('value1').value; var inputValue2 = document.getElementById('value2').value; var result = document.getElementById('result'); var calc = inputValue1 + inputValue2; result.value = calc; } </script>

Stationär i3 8100 + Dark Rock 4 Pro - ROG Strix Z370-E Gaming - 16GB DDR4 3200MHz - MSI RX Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop i7 3630QM - 16GB DDR3 - AMD 7970M - Samsung 850 EVO 250GB