Microsoft avslöjar systemkrav för VR-headset till Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avslöjar systemkrav för VR-headset till Windows 10

Med Microsofts kommande VR-satsning vill de nå ut till de stora massorna, vilket understryks av de numera avslöjade systemkraven för plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har allt förutom USB 3.0

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

"Avslöjar" låter väldigt dramatiskt. Tillkännager kanske?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

"Free disk space"

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Låter bra, jag är ute efter enklare VR för simracing, och där tracking inte är lika viktigt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

I got free disk space, I can haz install?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

"Free disk space"

Finns ju säkert 1 eller 2 personer med 32 eller 64 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

I got free disk space, I can haz install?

Har du enough? Det är ju ett jävligt suddigt krav..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Spännande, kommer att bli intressant att se hur det integreras med redan befintliga spel, samt spel utvecklade för Oculus rift eller HTC Vive, och om de eventuellt kommer att komma några fulhack.

Jag som varit skeptisk kanske vänder kappan efter vinden och testar om instegsmodellerna i den billigare prisklassen visar sig värdiga att köpa, någon av de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Har allt förutom USB 3.0

299:- https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datorkompone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Har allt förutom USB 3.0

Jag kör ett sådant men tänk på att det kräver misnt 4x PCi-E plats.
https://www.inet.se/produkt/1902831/asrock-kontrollerkort-usb...

Slipper du dessutom molex kontakt som billigare USB kort har bara för det är billigare med en kontakt än att sätta spännings regulator på kortet.

Får USB 3.1 med typ A och C kontakt och lite extra kräm, tror det är 1.5 och 3A beroende på port.
Kortet kör 1x gen3 eller 2x gen2 beroende på moderkort så fungerar även på moderkort med PCi-E 2.0.

Permalänk
Medlem

Hejar vanligtvis inte på Microsoft men jag är en simpel man ser jag ett pris som inte är girigt vill jag köpa

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Hejar vanligtvis inte på Microsoft men jag är en simpel man ser jag ett pris som inte är girigt vill jag köpa

... tittar din sign ...

"GTX 780Ti"

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

... tittar din sign ...

"GTX 780Ti"

Och med det vill du ha sagt vad?

Permalänk
Medlem

Är jag konstig som vill ha ett vr-headset för att kunna flytta mitt skrivbord på jobbet till någon naturskön plats där jag kan ha valfritt antal arbetsytor hängande som jag kan vara produktiv på...

Och så ett par ljudcancelerande hörlurar med autentiskt ljud...

Permalänk
Skrivet av Gruarn:

Är jag konstig som vill ha ett vr-headset för att kunna flytta mitt skrivbord på jobbet till någon naturskön plats där jag kan ha valfritt antal arbetsytor hängande som jag kan vara produktiv på...

Och så ett par ljudcancelerande hörlurar med autentiskt ljud...

Då får du vänta ett tag för med dagens får du stora pixlar och ett svettigt ansikte knappast bra arbetsmiljö

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: jo, och så kostar de en arm och en fot! Headsettet i artikeln verkar dock inte lika problematiskt på dessa punkter.

Vad gäller pixelstorlek så har jag blivit gammal och skumögd, så allt över en upplevd pixeltäthet på 200-250 ppi räcker gott och väl för mig.

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Finns ju säkert 1 eller 2 personer med 32 eller 64 GB SSD

Jo fast varför skriver de inte också "Internet connection"?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av jawik:

Och med det vill du ha sagt vad?

Han talar väl om 780 Ti som var ett ganska ovärt kort för sin tid, när både 770 och 780 hade bättre prestanda för peng samt krävde inte ett monster PSU.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag kör ett sådant men tänk på att det kräver misnt 4x PCi-E plats.
https://www.inet.se/produkt/1902831/asrock-kontrollerkort-usb...

Slipper du dessutom molex kontakt som billigare USB kort har bara för det är billigare med en kontakt än att sätta spännings regulator på kortet.

Får USB 3.1 med typ A och C kontakt och lite extra kräm, tror det är 1.5 och 3A beroende på port.
Kortet kör 1x gen3 eller 2x gen2 beroende på moderkort så fungerar även på moderkort med PCi-E 2.0.

Eller ett för 59 kr

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Kraven låter ju minst sagt låga jmfr de nuvarande pc headsetten. Enligt dessa krav skulle i princip en fyra år gammal dator klara kraven. Exakt vilka upplevelser har de tänkt sig då ? 360 videos möjligtvis och kanske spel liknande de som finns på mobila vr sidan.

Permalänk
Medlem

Jupp om priset är viktigt. Dock ogillar jag personligen kort med molex som inte använder spännings regulator för att omvandla spänning från PCI-E platsen. Ren snålhet.

Sedan är det kortet 3.0, mitt förslag var mer om man ville vara redo för 3.1 och få ut mer kräm ur portarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Han talar väl om 780 Ti som var ett ganska ovärt kort för sin tid, när både 770 och 780 hade bättre prestanda för peng samt krävde inte ett monster PSU.

Ok, så kan det ju vara. Men det förutsätter ju dock att Lexius också köpt kortet till fullpris när det fortfarande var relativt nytt, annars faller ju argumentet.

Permalänk
Medlem

Fick den för 1k ....så ja inte girigt pris direkt

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av furbel:

Kraven låter ju minst sagt låga jmfr de nuvarande pc headsetten. Enligt dessa krav skulle i princip en fyra år gammal dator klara kraven. Exakt vilka upplevelser har de tänkt sig då ? 360 videos möjligtvis och kanske spel liknande de som finns på mobila vr sidan.

Ms Röj VR Edition känns mest troligt .....

Permalänk
Skrivet av jawik:

Ok, så kan det ju vara. Men det förutsätter ju dock att Lexius också köpt kortet till fullpris när det fortfarande var relativt nytt, annars faller ju argumentet.

givetvis, inte mitt argument, jag bara förklarade ett eventuellt resonemang bakom tanken.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X