Permalänk
Desk Master

Ni som gjort detta är nog bland de finaste människorna jag sett. Mad respect

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vem är Simon?

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Vem är Simon?

Pojken som hela den här tråden handlar om, han sysn på bild där #16558901

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Pojken som hela den här tråden handlar om, han sysn på bild där #16558901

Jo så mycket fattar jag, men det kändes som att det finns någon liten historia bakom som lett upp till detta med en annan anledning än "bara för att". Det känns liksom som att den här tråden är "del 2" så att säga. Du råkar inte ha en länk till någon tidigare tråd eller inlägg någonstans?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ty

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Ber om ursäkt att jag drar upp en tråd såhär när den har varit tyst sålänge, men jag följde både @burner72 's tråd han skapade första gången och frågade om tips på hur man skulle klunna få bidrag, och följde även den här tråden men då jag bor så långt bort och datordelarna jag hade då inte var till någon nytta att skänka så ger jag givetvis nu ett bidrag till samlingen!

Hoppas simon kämpar på och att han blir bättre! hade varit skönt att höra hur det går för er, men det är kanske inget man vill Outa i en tråd. Och det förstår jag

Hej!
Simon har varit på behandling nu och var isolerad i 1 månad på sjukhuset, nu ska han vara isolerad hemma i ytterligare 2 månader.
Han är väldigt nöjd och glad över sin fina dator, vilket underlättar när han nu är isolerad.
Det sättet man nu kan stötta är att bidra med insamlingen till barncancerfonden som Simons mamma har startat.
https://www.barncancerfonden.se/1309416260/
Vi är otroligt stolta, glada och tacksamma för hur sweclockers medlemmar har ställt upp.
Det värmer i hjärtat och alla som vi har berättat för, blir väldigt rörda av gensvaret som vi fick.

Massor med kärlek
Daniel

Permalänk

Hej Allihop!

6 månader har gått sen jag tillsammans med alla er byggde datorn till simon! Jag vill tacka alla som bidrog och hjälpte till , utan er hade projektet aldrig blivit verklighet!

Men en god gärning tåls att upprepas och 6 månader känns som en bra gräns för att sätta igång igen! Jag har nu bestämt mig för att återigen bygga en dator! Jag tyckte därför det kan vara kul att infor era er! Som senast så ber jag inte om någon hjälp utan har tänkt finansiera bygget själv, men om folk vill hjälpa till så är all hjälp välkommen!

Jag kommer skapa en ny tråd i dagarna för det nya projektet och kommer i detta projekt behöva hjälp med att välja ut vem jag ska bygga datorn till!

Detta hade aldrig varit möjligt utan Simon och hans föräldrar och alla er så jag kommer därför att bygga datorn i Simons ära och kalla projektet Project Simon!

Hoppas ni alla tycker detta är lika kul som jag och alla följer tråden med samma engagemang som senast!

Med vänlig hälsning, The simonbuilder

Permalänk
Medlem

@salar5555: Du fick väl grejer så du hade extra, har du kvar dom eller har du skickat tillbaks? Vad är det du behöver nu för att få ihop en dator? Hur gick det med den där stiftelsen du pratade om?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

@salar5555: Du fick väl grejer så du hade extra, har du kvar dom eller har du skickat tillbaks? Vad är det du behöver nu för att få ihop en dator? Hur gick det med den där stiftelsen du pratade om?

Har en hel del småsaker och tillbehör kvar! En del skickades tillbaka! Har dock riktigt mycket tillbehör! Behöver egentligen bara någon snygg färgfläkt, och kanske någon SATA! Jag var så ivrig så beställde processor, moderkort, kylare, minne, nätaggregat igår hahaha så de kommer!

Kommer bygga en i7-7700k med ett z270 är det tänk och resten Corsair grejer har inte riktigt bestämt chassi ännu! Stiftelsen har jag inte hunnit ta tag i, men tanken är att sätta igång nu med detta projekt! 😀

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/LKx0p/salar-27-byg...

@salar5555 kan man swisha över ett bidrag denna gången istället för att skicka delar?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/LKx0p/salar-27-byg...

@salar5555 kan man swisha över ett bidrag denna gången istället för att skicka delar?

Tjen Kenta!

Absolut, det är du jättevälkommen att göra! De fleata delar är köpta men det blir till spel och tillbehör då! Skicka PM om du vill vara med!

Stort tack

Med vänlig hälsning, Salle

Permalänk
Medlem

Mycket skitsnack av Salar, har hört mycket från hans gamla jobb om att han skryter att han lagt ut allt pengar själv i detta projekt och att folk som sagt att de skulle bidra med saker/pengar inte har gett ett skit.
Utan han fick lägga ut allt själv.
Att datorbygget kostade 20K och att han lagt ut de pengarna själv är ju bara skitsnack.

Jag försöker inte förstöra hans rykte, det han gör är då jävligt bra dock, men att ta emot all ära själv och ljuga om såna saker är ju bara fel.

Permalänk
Medlem

@Mister-C: Du var mig en bitter j***l.

Permalänk
Medlem

@hultron: Absolut, kalla mig hur du vill. Jag vill iallafall att folk ska veta hur det ligger till. Sen hur ni tar det struntar jag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister-C:

Mycket skitsnack av Salar, har hört mycket från hans gamla jobb om att han skryter att han lagt ut allt pengar själv i detta projekt och att folk som sagt att de skulle bidra med saker/pengar inte har gett ett skit.
Utan han fick lägga ut allt själv.
Att datorbygget kostade 20K och att han lagt ut de pengarna själv är ju bara skitsnack.

Jag försöker inte förstöra hans rykte, det han gör är då jävligt bra dock, men att ta emot all ära själv och ljuga om såna saker är ju bara fel.

Som du skriver är att du har hört, det kan vara rykten men du vet då inte vad som är sant eller inte?
Hur som helst handlar inte den här tråden om det, utan att Simon verkligen fått datorn så att behandlingen iallafall förhoppningsvis blivit lite lättare.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

@Mister-C: <-- Skvallertant

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister-C:

Mycket skitsnack av Salar, har hört mycket från hans gamla jobb om att han skryter att han lagt ut allt pengar själv i detta projekt och att folk som sagt att de skulle bidra med saker/pengar inte har gett ett skit.
Utan han fick lägga ut allt själv.
Att datorbygget kostade 20K och att han lagt ut de pengarna själv är ju bara skitsnack.

Jag försöker inte förstöra hans rykte, det han gör är då jävligt bra dock, men att ta emot all ära själv och ljuga om såna saker är ju bara fel.

Ser inga direkta belägg för detta, ser däremot att Simon fick en ny dator.

Permalänk

Hej Allihop,

Jag ville tacka alla återigen för ert engagemang i förra projektet. I år har jag ett nytt "jul" projekt på gång i samma anda. I år har jag även Min Stora dag och Barncancerfonden som hjälper mig att hitta den som ska få datorn på julafton morgon. Jag länkar det nya projektet nedan så ni som vill kan följa det.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1534034-datorbygge-for....