Skype loggar in av sig själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Skype loggar in av sig själv.

Tja, Jag börjar bli ganska irriterad över det här. Som texten säger sig. Varför gör Skype så här, loggar in utan att ens jag tryckt på eller startat den? Det här gäller inte när jag loggar in i Windows och program startar, nej.

Det här är medan jag har datorn igång, som nyss nyligen, jag spelade och Skype loggar in av sig själv och spelet stannar när jag tabbar ner och försöker stänga ned eländiga Skype.

Spöke i min burk?

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Sebastian V:

Tja, Jag börjar bli ganska irriterad över det här. Som texten säger sig. Varför gör Skype så här, loggar in utan att ens jag tryckt på eller startat den? Det här gäller inte när jag loggar in i Windows och program startar, nej.

Det här är medan jag har datorn igång, som nyss nyligen, jag spelade och Skype loggar in av sig själv och spelet stannar när jag tabbar ner och försöker stänga ned eländiga Skype.

Spöke i min burk?

Troligtvis så att Skype uppdaterades av Windows (antar du har Windows 10) automatiskt. Detta gör att Skype startas och loggar in dig med den sparade användaren per automatik.
Finns säkert någon inställning i Skype där du kan stänga av automatiska uppdateringar.

Blir inte ett dugg förvånad när detta sker då Skype är ägt av Microsoft... Dem verkar gilla att trycka upp saker i ansiktet på en.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Pamudas:

Troligtvis så att Skype uppdaterades av Windows (antar du har Windows 10) automatiskt. Detta gör att Skype startas och loggar in dig med den sparade användaren per automatik.
Finns säkert någon inställning i Skype där du kan stänga av automatiska uppdateringar.

Blir inte ett dugg förvånad när detta sker då Skype är ägt av Microsoft... Dem verkar gilla att trycka upp saker i ansiktet på en.

Okej tack för svar, ja man har Windows 10...

Och yes, det är inge kul när nåt styr över ens egna bestämda.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Håller med dig det är irriterande när Skype på automatik loggar in en fast man inte har gjort ett aktivt val för de.
Har TS och Skype på min gamla Note 2 för att inte få störningar i spel på datorn men volla så loggar den in sig på datorn ganska störande .

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Skumt, det hände mig för runt en timme sedan och jag började undra vad sjutton jag gjort för att starta Skype.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
$HOME
Registrerad
Jun 2006

Och hur är det här relevant för Linux? Och att Skype startas utan ditt medgivande är dock ditt minsta problem med Windows 10. Det du borde oroa dig mer över är all datamining som dom pysslar med på din dator. Och för att inte tala om att dom installerar Farmville osv på din dator.

Arch Linux ~ Journal | Skärmskott | Punktfiler