Nytt headset, Logitech G933?

Permalänk
Medlem

Nytt headset, Logitech G933?

Logitech G933 finns ju på på rea under Black Friday och jag undrar om någon här har headsetet och kan berätta om det är bra eller inte eller om det finns bättre alternativ i samma prisklass eller till och med under samma pris? Kommer använda det till spel och det är viktigt att micken är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroo:

Logitech G933 finns ju på på rea under Black Friday och jag undrar om någon här har headsetet och kan berätta om det är bra eller inte eller om det finns bättre alternativ i samma prisklass eller till och med under samma pris? Kommer använda det till spel och det är viktigt att micken är bra.

Jag har tyvärr inte testa detta headset men hade ett G35, vilket var kalas bra satt gött på huvudet och micen var guld.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tittade också på detta men enligt recensioner på prisjakt är det just micken som är bristfällig. Inte hunnit läsa några reviews från tidningar/siter dock.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Bästa headsetet jag haft.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Bästa headsetet jag haft.

Hur är det med micen? Någon du spelar med som klagat på ljudkvalitet och att den plockar upp massa bakgrundsljud?
Det verkar vara det som folk klagar på i olika recensioner. Men för det här priset kanske man inte ska klaga..

Finns dom kvar ikväll när jag kommer hem från jobbet så kommer jag nog beställa dom. Ligger typ på budgeten jag har och vill ha trådlösa lurar. Så jävla skönt att slippa sladdar överallt

Men har redan bränt 6 lakan på en skärm så har egentligen inte råd....

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det brukar råda vitt skilda åsikter om det här headsetet.. Vissa tycker det är förskräckligt och andra fantastiskt. Jag har haft mitt i ungefär ett år och kan inte klaga på ljudkvaliteten direkt. Batteritiden är OK men inte perfekt. Det största problemet är att det glitchar en del, till exempel kan man behöva sätta på och stänga av kanske tre gånger för att det ska starta (men när det är igång är det inga problem). Vissa har även haft problem med att det bara dör och inte går att få igång igen. Har du stort huvud (som jag) så är det också bra att veta att det har rätt hög "clamping force" och kan bli obekvämt om man sitter med det länge.

För BF-priset tycker jag att det är helt OK (betalade ungefär samma som fynd-ex). Hade aldrig betalat fullpris däremot.

Om du inte absolut måste ha trådlöst, köp trådat så får du bättre ljudkvalitet och färre problem.

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Hur är det med micen? Någon du spelar med som klagat på ljudkvalitet och att den plockar upp massa bakgrundsljud?
Det verkar vara det som folk klagar på i olika recensioner. Men för det här priset kanske man inte ska klaga..

Finns dom kvar ikväll när jag kommer hem från jobbet så kommer jag nog beställa dom. Ligger typ på budgeten jag har och vill ha trådlösa lurar. Så jävla skönt att slippa sladdar överallt

Men har redan bränt 6 lakan på en skärm så har egentligen inte råd....

Ingen har faktiskt klagat på min mic, men jag bor själv och har inga bakgrundsljud så vet faktiskt inte.
Riktigt skönt att slippa sladden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rekommenderar g933 starkt, ägd det i 4 månader nu, skitnöjd. Ingen har klagat på mikrofon-kvalitén

Permalänk
Medlem

Blev ett G933 några minuter innan black friday slutade. Hoppas det är PRA KREJJOR.

Permalänk
Medlem

Slog till på ett par från Amazon. Hamnade på strax under tusenlappen.
Så nu får vi se om dom är nå bra. Går från ett par Steelseries V2 så allt bör vara bättre än dessa.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@daroo: Dom e bra som fan, tycker batteri tiden är okej. Och är bara sätta i sladden medans man använder dom om batteriet är lågt.

Varit lite strul med dom i windows 10... Men det verkar som det är microsofts fel, dom är ju lite som dom är..........

Bästa/näst bästa hörlurar jag haft~ Vill minnas att jag hade ett par lurar för 10 år sen som var helt stört bra, men dom va inte trådlösa

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare