Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

Intellimouse Explorer 3.0 - Kina

Någon som testat de "nya" kina varianterna på Intellimouse Explorer 3.0 (t.ex. från Ebay eller Aliexpress). IE 3.0 är mitt absoluta favoritpekdon och nu börjar de, redan, efter 10+ år(?) ge upp

Sitter och funderar på om jag ska beställa nya brytare till de jag har eller testa en kopia (som jag antar att det är).

Nyfiken på om någon har några erfarenheter av dessa nytillverkade "kopior". MOD-varianterna skulle kunna vara lite roliga om man kan matcha skal-färgerna med någon bräda/något key-cap set dock måste den vara användbar också (inte bara snygg), om inte för gaming så i varjefall för kontorsbruk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Felion1337:

Någon som testat de "nya" kina varianterna på Intellimouse Explorer 3.0 (t.ex. från Ebay eller Aliexpress). IE 3.0 är mitt absoluta favoritpekdon och nu börjar de, redan, efter 10+ år(?) ge upp

Sitter och funderar på om jag ska beställa nya brytare till de jag har eller testa en kopia (som jag antar att det är).

Nyfiken på om någon har några erfarenheter av dessa nytillverkade "kopior". MOD-varianterna skulle kunna vara lite roliga om man kan matcha skal-färgerna med någon bräda/något key-cap set dock måste den vara användbar också (inte bara snygg), om inte för gaming så i varjefall för kontorsbruk.

Jag är också intresserad och kolllat på Kina varianten.
Men man vet ju inte om det bara är skit...

|OS: Windows 10 Home 64bit|MB: ASUS ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K 3,7GHz|GPU: Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 960 EVO 250GB Samsung SSD 750 500GB Samsung SSD 750 250GB |Chassi:NZXT H440W New Edition Silent Ultra|PSU: Corsair RM750x|CPU-Kylare:NZXT Kraken X62|Monitor:ASUS ROG Swift PG278QR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Ni får planera bättre gubbar. Jag har haft en original Intelli 3.0 i reserv i 4 år nu så att jag är beredd när min nuvarande ger upp ...

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Eiswolf 240, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014

@Felion1337: Vad menar du med kopia!? Det står ju genuine! Tror du de ljuger!?

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

Kan väl nämna att jag köpte ett par tre exemplar som landade för någon månad sedan.

Kort sagt: Jag märker ingen skillnad på dessa och originalen jag hade tidigare (Har iofs bara använt dem på jobbet och inte spelat något med dem: men för "kontorsjobb" och "CAD" funkar de, tycker jag, lika bra som 'officiella' MS IE 3.0.

Kräver man 16000 DPI för att kunna peka på en ikon i windows eller dra ett streck i CAD så är de antagligen inget som man bör införskaffa, för mig funkar de dock fint (mycket bättre än MS kul-möss: Riktigt smidigt att man inte behöver plocka ur kulan och rengöra stödrullarna hela tiden ).

Edit1: Och för ca. $20 så är de ju ett bra alternativ till den utrustning som IT-supporten delar ut på jobbet, tycker jag.
Edit2: @Khers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2002

Ah vann en auktion på tradera 300kr för en beggad 3.0.
Färg å allt sitter på sin plats.

Skickades från m.sweclockers.com

|OS: Windows 10 Home 64bit|MB: ASUS ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K 3,7GHz|GPU: Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 960 EVO 250GB Samsung SSD 750 500GB Samsung SSD 750 250GB |Chassi:NZXT H440W New Edition Silent Ultra|PSU: Corsair RM750x|CPU-Kylare:NZXT Kraken X62|Monitor:ASUS ROG Swift PG278QR