2.1 system till film/musik

Permalänk
Medlem

2.1 system till film/musik

Hej

Har precis införskaffat en ny TV till nya lägenheten och börjar känna att ljudet är lite tråkigt, inbillar mig att det finns en hel del bra deals nu på black friday rean. Jag kan inte påstå att jag är särskilt insatt när det gäller högtalare eller hemmabiosystem utan använder främst hörlurar vid datorn/på resande fot, har då Sennheiser HD650 och Momentum 2.0 som jag är störtnöjd med.

De jag kikat på so far är Klipsch R-15PM
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3739884

Vad har ni för tips/tricks som man eventuellt skulle kunna fynda på under black friday? Budget vill jag gärna ska hamna mellan 5-10k för ett system som gärna har potential för att växa men i dagsläget är jag inte intresserad av surround pga att det inte vore praktiskt.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Läst lite om Dali Zensor 3 också... valet blir allt svårare. Lönar det sig att köra med riktig receiver och passiva högtalare eller är t.ex. Klipsch lösning med inbyggt inte alltför stor kompromiss?

Permalänk
Rekordmedlem

Är det ett krav att ha så små högtalare för budgeten rymmer ju bättre/större saker +
Golvhögtalare är i de flesta fall bättre men vill du ha aktiva högtalare så finns det framförallt aktiva monitorer.
Det finn även mycket begagnat att välja på om du inte måste ha så små prylar, smått innebär ju att basen blir lidande oavsett vad du väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det ett krav att ha så små högtalare för budgeten rymmer ju bättre/större saker +
Golvhögtalare är i de flesta fall bättre men vill du ha aktiva högtalare så finns det framförallt aktiva monitorer.
Det finn även mycket begagnat att välja på om du inte måste ha så små prylar, smått innebär ju att basen blir lidande oavsett vad du väljer.

Vad skulle du tipsa om för golvhögtalare inom budgeten? Planen är att skaffa en sub också, vilket bör täcka den "lidande basen", eller?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pialia:

Vad skulle du tipsa om för golvhögtalare inom budgeten? Planen är att skaffa en sub också, vilket bör täcka den "lidande basen", eller?

Det är bra om man kan slippa basmodul, jag hade i första hand letat begagnat eftersom det är mycket prisvärdare.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=17447...