Ta bort brus från mikrofonen i Ubuntu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jun 2008

Ta bort brus från mikrofonen i Ubuntu?

Hej.

Har köpt mig en mikrofon. Det brusar i bakgrunden. När jag kör Windows så finns det filter för detta. Finns det filter i ubuntu ?

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Kolla denna länken (längst nere) https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2220491

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define C TG || ASUS ROG STRIX B350-F Gaming || Ryzen 5 1600@3.8Mhz || Noctua NH-D15 || G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X || Asus GTX 1070 Dual 8GB || SSD 180GB || HDD 5TB || HDD 3TB || Corsair RM750x || Acer 27" XF270HUA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jun 2008

Men helvete vad jobbigt. Man måste alltså komplimera egen kod för att få detta att kanske bli bättre?

Finns det inget färdigt program som hanterar detta? Det är liksom 2016 och snart 2017.

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av heretic16:

Men helvete vad jobbigt. Man måste alltså komplimera egen kod för att få detta att kanske bli bättre?

Finns det inget färdigt program som hanterar detta? Det är liksom 2016 och snart 2017.

Om du läser tråden och launchpad loggen så ser du att denna fix redan är släppt 2015...
Kör du verkligen det senaste?
I övrigt skaffa bara en vettig mic istället?

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av kira9204:

Om du läser tråden och launchpad loggen så ser du att denna fix redan är släppt 2015...
Kör du verkligen det senaste?
I övrigt skaffa bara en vettig mic istället?

Jag installerade senaste ubuntu igår då fick jag med alsa mixer och Pulse audio.

Micen är perfekt. Men det är endast i Ubuntu det brusar. I Windows 7 är det perfekt. Men jag vill inte köra 7:an då Windows allmänt är segt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
$HOME
Registrerad
Jun 2006

Det är inte så att du har för hög inspelningsvolym på micken?

Arch Linux ~ Journal | Skärmskott | Punktfiler