Driftssäker färglaser skrivare, med kort "start" tid.

Permalänk
Medlem

Driftssäker färglaser skrivare, med kort "start" tid.

De flesta skrivare skriver glatt ut många lappar i följd, med högt tempo, men jag letar efter en skrivare som med kort varsel skriver ut ettensamt A4'a. Gärna tyst, och utan lång uppvärmningsprocess när man ska skriva ut alltså. Är det alls möjligt?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Min brother laser tar kanske 5 sec uppvärmning 2sec utskrift.

Ingen monsterdyr maskin kosta väl 4000:- eller nått 2010 typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Helt tyst utom när den skriver ut då har den väl ljudnivå som en diskmaskin typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Låter användbart. Finns den fortfarande i produktion? Eftersom jag behöver få tag på en ska det ju helst vara en modell som tillverkas, så man kan förvänta sig att den går att hålla i drift "ett tag", typ de närmsta 10 åren...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Låter användbart. Finns den fortfarande i produktion? Eftersom jag behöver få tag på en ska det ju helst vara en modell som tillverkas, så man kan förvänta sig att den går att hålla i drift "ett tag", typ de närmsta 10 åren...

Om du tänker på förbrukningsmaterial så lär det inte vara några problem.

En av mina gamla Brother-skrivare (som jag gett bort) började säljas 2005 och det finns fortfarande trumma och toner att få tag på original efter 11 år, och jag skulle bli förvånad om det är annorlunda med något av de andra stora skrivarmärkena. Jag kollade min första laserskrivare från OKI som jag köpte för typ 15 år sedan, och den går det fortfarande att få tag på både trumma och toner till... men den finns det i gengäld inte några drivrutiner till idag.

Permalänk
Medlem

Tycker min Brother mfc 9340 är rätt snabb, just den modellen kan vara svårt att få tag på i Sverige, men dom mindre modeller finns.

En sak som den inte gör så bra är foto utskrift, men inte derför jag köpte den. Illustrationer fungerar dock mycket bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du har för budget och utskriftsmängder ?Ungefär hur många A4 per månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brozinic:

Det beror på vad du har för budget och utskriftsmängder ?Ungefär hur många A4 per månad?

En runda förbrukningsartiklar var tredje månad, ungefär. Det är enligt svart's "kapacitet" 2200 sidor, ungefär.
Det är i dagsläget en HP CP1215. Den har fungerat bra, men väntetiden vid utskrift har varit lite lång, och numera ska den "kalibrera" sig stup i kvarten, så jag antar att den är utsliten, därav jakten på en ny.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kanske en Ricoh SP 250 eller liknande kan vara nåt, de är rätt så snabba till första sidan..
"First output speed less than 14 seconds"

https://www.ricoh.com/printers/spc250/mfp-4in1/

Finns även bara som printer om man vill.

Permalänk
Medlem

Ser rätt så rätt ut, vad heter den som bara skrivare?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (ohjälpsamma inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem