Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Teckomatorp
Registrerad
Okt 2011

Razer deathadder chroma rör sig själv..

Hej, jag köpte nyligen en ny Razer deathadder chroma för den andras vänsterklick slutade fungera.
Nu när jag pluggade in den nya märkte jag att även om jag inte rör musen så börjar den röra sig själv efter ett tag, den rör sig åt ett håll bara, typ som att den glider. Jag får sitta och dra ut och in usb hela tiden tills den slutar dumma sig. Och ibland funkar det efter ett tag, tills jag startar om datorn. Då börjar den igen. Om jag börjar röra musen snabbt under tiden som den håller på så ändrar den även hastighet på rörelsen efteråt till en mycket högre än från början. Det börjar bli riktigt irriterande.

Drivrutiner är uppdaterade då jag använder razer synapse, och min musmatta är en tyg "ninjas in pyjamas" matta. Så någon som haft problemet kanske och vet hur man fixar?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

Rengör linsen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2003

Razor är fucking MALWARE!!! Deras jävla synapse cloud driver är fan värre än malware, det ligger och spionerar på dig dygnet. Om du inte väljer att installera skiten så ligger liktförbannat skräp från razor i startup conf och schduled task.

Dem är mycket listiga, dem har sett till så att du för förslag på installation av mjukvaran före alla andra när du installerar windows och kan på så sätt smyga sig in. Avinstallerar du SDK får du snart förslag på att installera skiten igen trots att du inte behöver den.

Provar jag exempelvis installera skiten nu på min dator då vill Razor först stänga ner Intel Management och security WTF??!!! jag kör bland annat med TPM och device guard enablat.

Gör dig själv en tjänst släng skiten åt helvete för det tänker jag göra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

prova att installera äldre firmware?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Har du katt kan du kika efter katthår i sensorlinsen. Åkt på såna dumheter många gånger. Halft osynliga

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w