Fyndläge på Sweclockers marknad

Permalänk
Medlem

Fyndläge på Sweclockers marknad

Kollar av marknaden i stort sett varje dag och det brukar trilla in ungefär en sida med nya annonser per dag, i skrivande stund klockan 12.30 är nya annonser idag inne på femte sidan.
Sett detta fenomen tidigare och tänkte höra om nån har tankar kring varför så många får tummen ur samtidigt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av qquality:

Kollar av marknaden i stort sett varje dag och det brukar trilla in ungefär en sida med nya annonser per dag, i skrivande stund klockan 12.30 är nya annonser idag inne på femte sidan.
Sett detta fenomen tidigare och tänkte höra om nån har tankar kring varför så många får tummen ur samtidigt?

http://www.sweclockers.com/artikel/23020-tom-forradet-med-gra...

Permalänk
Medlem

@qquality: Det är gratis att lägga upp annonnser nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fler än jag som alltid går in på forumet först och inte läser nyheterna
Skönt att veta att jag inte är den enda

Permalänk
Medlem

Ok, det förklarar saken..

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att man inväntar gratisannonser när man vill sälja småskräp men jag förstår inte varför det skulle vara ett hinder i vanliga fall. Vi snackar om 15kr (!) och produktvärdet på det som säljs är oftast tre- eller fyrsiffriga belopp. Pengarna går dessutom till driften av Sweclockers så är det så hemskt att betala 15kr, som f.ö. är väldigt billigt jämfört med konkurrerande siter, för att skapa en annons?

Permalänk
Medlem

@ågren I mitt fall så blev det bara en spark i rumpan när jag läste nyheten. Kom på att jag hade lite prylar hemma och kunde då slänga ut.

Gissar att det är så för många.

Men ja, det är sneaky att inte lägga ut en annons bara för att det kostar 15kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag kan förstå att man inväntar gratisannonser när man vill sälja småskräp men jag förstår inte varför det skulle vara ett hinder i vanliga fall. Vi snackar om 15kr (!) och produktvärdet på det som säljs är oftast tre- eller fyrsiffriga belopp. Pengarna går dessutom till driften av Sweclockers så är det så hemskt att betala 15kr, som f.ö. är väldigt billigt jämfört med konkurrerande siter, för att skapa en annons?

Många har ju saker som "kan vara bra att ha" och vill inte lägga ut sakerna om det kostat pengar. Är det gratis så känner dessa att det kan vara lika bra att sälja när det blir gratisannonser.

Permalänk
Medlem

@moonblase:
Exakt. Jag var inte säker på om jag vilje sälja mitt OLKB tangentbord men när det ändå var gratis så kan man se var det går utan att känna att man förlorade något på det. Även om 15kr är ingenting egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@moonblase:
Exakt. Jag var inte säker på om jag vilje sälja mitt OLKB tangentbord men när det ändå var gratis så kan man se var det går utan att känna att man förlorade något på det. Även om 15kr är ingenting egentligen.

Se det som en donation till Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Se det som en donation till Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

ja. Dock är inte det min tanke när det är "ska jag sälja eller ej" i huvud taget som är det svåra

Permalänk
Medlem

Betalade för 1 av mina 2 annonser

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes:

Betalade för 1 av mina 2 annonser

vardagshjälte

Permalänk
Medlem

@Naga:

Haha precis

Permalänk
Medlem

Jag kommer lägga upp ett coolermaster 1000w och ett gtx 580 inom kort

Permalänk
Medlem

@SunQ: Är det hemlighetsfullt säger du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Jag kommer lägga upp ett coolermaster 1000w och ett gtx 580 inom kort

Och jag en i7 4790K, 16Gb ddr3 2666Mhz Corsair Vengeance Pro röda och ett gigabyte z97n gaming 5.

Va kan det vara värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Och jag en i7 4790K, 16Gb ddr3 2666Mhz Corsair Vengeance Pro röda och ett gigabyte z97n gaming 5.

Va kan det vara värt?

Sätt ett startbud på 1000 eller ska du sälja delar löst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Va kan det vara värt?

Runt 2500kr? Fullt dugligt system.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag tycker om sådana här "Gratis Annonserings" grejer. Tycker det blir för mkt så man hittar ingenting ._.

Det är lixom 9 sidor med annonser nu bara från idag... Orkar man leta igenom det efter ngt som man egentligen inte behöver men vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomkungen:

@SunQ: Är det hemlighetsfullt säger du?

Njae, tänkte på sniket fast hade pratat engelska ett tag på jobbet när jag skrev det

@Extremaz Vet du vad du vill ha är det ju bara att använda sökfunktionen

Permalänk
Medlem

Säger som SunQ att det fick tummen ur, dröjde till sista stund p.g.a. att man ska hinna med så jäkla mycket nu för tiden...
Har betalat för några annonser tidigare och kommer garanterat göra det senare också.
Detta var en liten bonus.

Har ju sett folk skänka saker mot swishad fraktkostnad så de kan lägga upp säljes annonser, så tydligen finns det de som inte har 15:- över...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Många har ju saker som "kan vara bra att ha" och vill inte lägga ut sakerna om det kostat pengar. Är det gratis så känner dessa att det kan vara lika bra att sälja när det blir gratisannonser.

De är snåla, med andra ord