Permalänk

Advent of code 2016

Någon mer än jag som kör Advent of code ? Programmeringsuppgifter, en varje dag till juldagen.
Har gett mig f*n på att lära mig TDD så kör det på detta. Klarat Dag 1 och 6.

God lycka!

Permalänk
Medlem

Jag började nu när jag såg att du körde, klarade precis första uppgiften på dag 1! \o/

Vilket språk kör du? Jag vill lära mig mer Python, så jag kör det.

Permalänk
Skrivet av Wishie:

Jag började nu när jag såg att du körde, klarade precis första uppgiften på dag 1! \o/

Vilket språk kör du? Jag vill lära mig mer Python, så jag kör det.

Kör också python, passar bra till sånt här tycker jag. Kika in min github om du vill, har löst 1,2,3,6,7 ATM.

Helt sjukt om man kollar leaderboardsen att de klarat dagens (8:an) på bara några minuter. Jag brukar sitta någon timme iaf. Då skriver jag iförsig test också, men tror inte att det hade gjort SÅ mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkläsk:

Kör också python, passar bra till sånt här tycker jag. Kika in min github om du vill, har löst 1,2,3,6,7 ATM.

Helt sjukt om man kollar leaderboardsen att de klarat dagens (8:an) på bara några minuter. Jag brukar sitta någon timme iaf. Då skriver jag iförsig test också, men tror inte att det hade gjort SÅ mycket

Haha, häftigt hur lika våra setuper är! Här är mitt GitHub-repo: https://github.com/vrutberg/advent-of-code. Jag har löst 1-5 hittills, varierande hur mycket tester jag skriver. Om jag tycker att uppgiften kräver tester för att komma vidare utan problem så skriver jag några. Annars försöker jag göra dem i ordning, och löser båda uppgifterna.

Ja, leaderboardsen är imponerande. Inte en suck att man kommer komma med där... Men det är heller inte därför jag gör det. Har kört lite på projecteuler.net, men det tenderar att bli lite väl mycket matematik för min smak. Det här passar mig bättre.

Permalänk
Medlem

Hyfsad variation på svårighetsgrad, allt från 10 rader kod till alldeles för krävande för mig iaf.

Skaparen verkar definitivt gilla regex, vissa dagar känns som ren "Advent of regex".

MD5-uppgifterna verkar tyvärr vara lite för krävande för att lösas på surfplattan inom rimlig tid. Tur att Amazon har EC2-instanser att låna ut för en liten peng

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP