Allt från Computex 2023

Ostabil nedladdningshastighet steam?

Permalänk
Medlem

Ostabil nedladdningshastighet steam?

Hejsan!

Jag fick fiber igår från bredbandsbolaget och jag har 266/120 och då laddar jag ner i ungefär 32 mb/s. Jag kan ladda ner i stabil 32 mb/s på t.ex Uplay och Origin men på Steam så används inte hela min uppkoppling och då blir det att den kan gå från 32 mb/s till 0 b/s och sen går den till 5 mb/s. Den ändrar hela tiden och ibland så kan den även vara lite ostabil på Origin och Uplay också. Vad kan detta bero på? Kan det ha någonting med min nätverkskabel att göra? Har dragit den igenom hela huset och böjt den lite här och där men det ska väl inte vara något problem?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du får full hastighet på Uplay, Origin och Bredbandskollen så är det inget du kan göra. Steams servrar (anslutning) orkar helt enkelt inte mer.

Kan passa på att upplysa dig om att mb/s betyder millibit/sekund och är inte samma sak som MB/s (Megabyte/s). Man förstår ju att du menar MB/s, men det kan bli missförstånd i andra sammanhang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Om du får full hastighet på Uplay, Origin och Bredbandskollen så är det inget du kan göra. Steams servrar (anslutning) orkar helt enkelt inte mer.

Kan passa på att upplysa dig om att mb/s betyder millibit/sekund och är inte samma sak som MB/s (Megabyte/s). Man förstår ju att du menar MB/s, men det kan bli missförstånd i andra sammanhang.

Ja haha, jag känner till dem förkortningarna. Orkade bara inte kolla upp dem så att det skulle bli korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Kan det kanske hjälpa om jag ändrar download region till Danmark? Jag sitter ju här nere i Skåne så det kanske hjälper.

Permalänk
Hedersmedlem

@dmFT: Med lite tur kan du säkert få bättre hastighet till något närliggande land. Testa dig fram!