Andra Asus Z170 pro gameing moderkort som strular med mig !

Permalänk
Medlem

Andra Asus Z170 pro gameing moderkort som strular med mig !

Jag köpte ett https://www.inet.se/produkt/1902864/asus-z170-pro-gaming#spec... för nästan två veckor sedan och som har bråkat med en ifrån fösta början med att VGA leden på moderkortet lyser innebär att det inte skickar ut någon bild signal även om kabel för bild är direkt inkopplad på moderkortet. Och man fick göra ibland en massa omstart och man vågade ej starta om datorn eller stänga av den för det var så besvärligt att få den i gång.

Och här om dagen i onsdag så åkte jag till Inet och lämnade in moderkortet med cpu i och dom konstaterade att moderkortet var fel på och jag skulle få ett nytt sådant som dom skulle kolla att det fungerade med min cpu i och klara deras test vilket det gjorde enligt dom.
Men när jag kom hem och installerade det så fick jag exakt samma problem som med det andra moderkortet hade att jag inte fick någon bild men när jag kom in i bios efter 10 tals omstart så lagar det rätt mycket och tar lång tid även där inne och går ut ifrån bios och får ej bild igen.

Har även testat med andra komponenter i allt ifrån cpu, nätagg, hårddisk med och utan grafikkort.

Ringde till dom idag och sa att jag får samma problem som innan och är även värre men dom påstår dom har testat det och det skulle fungera och varför fungerar det inte för mig?
blir tokig på detta så sa att jag vill lämna tillbaka det och göra återköp av moderkortet men han i kundtjänst sa jag skulle komma ytterligare in med kortet med i7an och ram minnena i för och undersöka problemet men alla komponenter är ju fungerade sitter med dom och inga problem alts.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10001541/ Detta är en länk på vad jag har och sitter på just nu.

Har satt i allt i mitt gamla moderkort Asus hero maximus VIII och allt fungerar utan några problem förutom att pci express 16 är paj eller något strul på den så måste ha grafikkortet i pci express x8 och där med kan ej få ut allt ifrån mitt kära 1080.

Mvh Richard